SL - Ena krångliga djävlar

Idag ska jag fixa inför skolan imorgon. Jag måste köpa ett sådant där studentkort som gäller from 1 september. För att köpa det så måste man ha CSN-kort, för att få CSN-kort så måste man betala kåravgift. för att betala kåravgift måste man ha haft upprop (imorgon) och så måste kåren "ha öppet". Mitt gamla 30dagars-kort går ut 30 augusti. Alltså kommer jag inte ha något kort att åka på den 31 augusti. Då måste jag tydligen köpa ett 30dagars-kort som börjar den 31 augusti. Sedan när jag betalt kåravgiften, fått CSN-kortet och köpt 30dagars-kortet så ska jag köpa studentkortet och då drar de av konstnaden som jag lade ut på 30dagars-kortet - förutom 40 kr som de drar pga att jag använde det en dag - och sedan var det klart. Ska det behöva vara så krångligt. Jag ska ner och ta mig ett snack med SL idag!

Någon som har läst Pettson och pannkakstårtan?
image286

Kommentarer
Postat av: Anonym

jaaaag!

2007-08-20 @ 11:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0