Efter jobbet...

... gick jag till badhuset. Varför? Jo! För att genomgå min allra första solariesession någonsin! Jag ser grådaskig ut och känner mig likaså... time for a make over... trodde jag! Gick till badhuset. SUUPERKISSNÖDIG!!! Ställde mig i receptionen. Jag frågade om hur man "solarierade" och hon sa typ att jag skulle gå in där, växla pengar där och sola. Okeeej... Jag gick in där, tänkte växla pengar där men så tog det stopp! Jag hade inga pengar att växla. När jag hade letat efter stället som var 'där' så hade jag frågat en badvakt var 'där' var. Så nu gick jag lite skamset tillbaka ut och där stod han. Jag frågade om det fanns någon bankomat. Han sa nä men informerade mig om att han trodde att det kunde gå att ta ut i receptionen.



Jag gick till receptionen och frågade om det gick.

- Ja, men då måste du köpa nåt först

- Okej... vad är billigast *flin*

- Det måste vara de här (håller fram en kartong... Katinka tycker det ser dyrt ut)

- Vad är det då?

- Ögonskydd, de kostar 5 kr

- Jaha, men då tar jag dem plus 20 kr då!



Jag får 20 kr och små svarta ploppar för ögonen och går tillbaka upp... ler fånigt mot badvakten som irriterande nog har parkerat sig i trappan upp till solariet. Jag kommer upp... går in till dörrarna till de 4 solariumen. Ingen dörr till en toalett för kissnödiga Katinka. FAN! Jag vill inte gå tillbaka ut IGEN! Jag gick runt i ca 3 minuter och funderade på hur fort 8 minuter tar (så länge skulle man sola sig som kortast)... jag kom fram till att jag ville ligga och slappna av.



Jag gick ut (där stod badvakten). Jag skrattade åt att jag såg dum ut och frågade honom om var det fanns toaletter. Han pekade ner mig och jag gick och kissade... himmelskt! Sedan kom jag upp igen. Jag gick in till ett liggsolarium. Tog av mig allt utom trosor... kändes fräschast så! Hade dock på mig ett par nästintill minimala trosor för uppenbar anledning. Jag lade mig där inne och drog ner locket. *pliddi*blink*blink*plånk* så gick lysrören igång och jag blev lite bländad innan jag kom fram till att jag skulle blunda.



'FAN!' jag hade glömt ögonskydden. Jag hade noga undersökt knappar och manicker innan jag gått in och fumlade blint efter stoppknappen. Jag upptäckte att det var lönlöst och började blinka frenetiskt för att se någon stopknapp mellan blinkningarna... det gick inte bra. Så till slut fick jag kisa mellan fingrarna och fick tag i knappen. Rören slocknade. Jag gick ur och tog upp plopparna, lade mig och satte de på ögonen. Jag tryckte på start.



Mina ögon är inte vana vid sun globes irritation så de började rycka och blinka under ögonlocken. Ögonfransarna fladdrade av den ena så jag gick igenom samma blinkningsprocess som tidigare och stoppade allt. Jag tog bort ögoonskydden och stängde locket och satte på start igen. Det var behagligt varmt och det fläktade skönt.



Men vad nu...? HELVETE! Jag har inte smörjt in mig. Blinkprocess, av, upp med locket, ut. Fram med flaskan... stressad... känns som om det försvinner tid när maskinen är stoppad. Smörjde in mig osmidigt och framförallt väldigt ojämnt! Sprutade solcréme överallt... i väskan, på skorna, på golvet, på busstidstabellen!!!



Till slut låg jag där inne igen. Efter vad som kändes som ca 30 sekunder började det pipa och så slocknade lysrören. Efter allt stoppande tror jag att jag låg där kanske... 3 minuter. Inte särskilt lyckat. Hoppas på andra gången gillt!


Kommentarer
Postat av: arne

vi hade iaf tur med vädret :D

2007-07-29 @ 23:44:28
Postat av: Yrsa

härligt, nu får du skilla annars kommer jag slå dig med hästlängder á la cypern. puss på min fina kusin

2007-07-30 @ 00:12:41
URL: http://ycha.blogg.se
Postat av: @nn@

Haha , satt å asg åt din blogg , du skriver så underhållande så man bara skrattar åt hur du solar.... :) Ska vi tävla de tycker jag vem e BRUNAST :P Gumman hoppas verkligen du kommer ihåg å KISSA,SMÖRJA IN DEJ å göra alla saker tills nästa gång du ska sola... DU när e NÄSTA GÅNG?? kram

2007-07-30 @ 23:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0