Hårspray

Vill klippa mig! För att ganska bra tag sedan så hittade jag, ÄNTLIGEN, en frisörsalong där jag blev nöjd med resultatet. ÄÄÄNTLIGEN!! Tror ni inte, efter mitt första besök, att de går och brinner ner!? Jovisst talar jag om Hårimperiet bredvid Lindex. Iaf har jag gått runt och deppat lite över hårbollen på mitt huvud! Så kommer jag fram till "nästa lön köper jag hårspray!!". Så kom 'nästa lön' och jag gick till H&M och köpte en gigantisk burk med hårspray som kostade 24.90 kr. 'Ett riktigt kap' tänkte jag glatt. Tvättar håret på kvällen och nästa dag - när mitt gigantiskt tjocka hår har torkat - tar jag loss locket från sprayburken. Såhär står det på burken:

" BIG SIZE!

PROFFS
Super Extra Strong
HAIRSPRAY"

... och sedan står det:

"Gör såhär: kamma eller borsta håret" jag kammar det "till den frisyr Du vill ha." håret är borstat men mitt hår är resistent mot frisyrer... så där sprack det! "Spraya därefter Proffs hårspray jämnt och fint över frisyren." jag funderar, jag har ju ingen frisyr... men jag kanske kan försöka spraya och snabbt försöka fixa iordning någonting under tiden. Jag tar sprayflaskan och förbereder mig för att spraya ett riktigt moln runt håret... så som de gör på TV. *PSCHHHH*. En fläck uppenbarar sig på vänster sida av håret. Oj... det gick ju inte bra. Jag måste hålla in sprayknappen lösare och under en längre tidsperiod. Jag höjer flaskan igen och sprayar. Nu är halva ansiktet blött och mitt vänstra öga pressar fram små parfymtårar. Jag tvättar mig ganska... väldigt frenetiskt (rädd för att bli blind). Sedan fortsätter jag på samma sätt som första gången med små fläckar här och var. jag mosar omkring håret lite med händerna och voila... mitt hår ser likadant ut. Detta med en förbättring. Pga stelhet faller inte lugghåret in i ansiktet. Instruktionerna fortsätter retsamt med "... är lätt att använda..." men slutar nådigt med "... och lätt att tvätta ur."



Känner mig mer lyckad än denna påfågel iaf!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0