Tinka liten

Mamma har städat bokhyllan nu eftersom hon har köpt en ny. Ut ur bråtet letade sig en plastmapp fram. Plastmappen var full av små anteckningsblockslappar. På dessa lappar har mamma dokumenterat vissa händelser när både jag och Jannike var små. Här är några som jag tyckte var himla söta.

image104

1989-09-09 (Katinka, 2 ½ år): "Katinka har ingen lust att äta filmjölk på morgonen. Jag gör iordning min egen frukost (fruktsallad) och lägger en bit banan i Katinkas filmjölk. Hon tar den och börjar äta och säger 'Jag skrattade när jag fick en banan av dig. Tack för hjälpen!'."

1990-08-01 (Katinka, 3 år och 5 månader): "Katinka ska sova och ligger i pappas säng. Efter ett tag kommer pappa in och får se detta. Katinka ligger med 4 kuddar under huvudet. Hon har tagit av örngotten och ett av dem har hon på huvudet. Hon ligger allvarligt med armarna utefter sidorna. Pappa har svårt att hålla sig för skratt, frågar 'Varför har du gjort sådär, Katinka?'. Hon svarar 'Jag vill ha det så!'. När Katinka har somnat ska mamma bära över henne till hennes egen säng. Mamma lyfter på täcket och får se ännu ett örngott. Det har Katinka trätt på benen upp till bröstet."

1992-04-29 (Katinka 5 år och 1 månad): "Katinka ska skriva på en teckning som morfar ska få på sin födelsedag. 'Jag ska skriva Broander. Är det det som börjar med Bajs eller är det det som börjar med Pappa?'."

1993-05-03 (Katinka 6 år och 2 månader): "Katinka och mamma är på väg till dagis i solskenet. (Jannike har sagt hej och gått mot fritids.) Vi pratar om bilar och att de måste se sig för precis som vi när vi går annars kan de krocka. Katinka säger: 'Om man blundar när man kör bil så kan man köra in i en buske med en blomma på. I en blomma kan det sitta en geting som kommer på bilen så att den blir repig'."

Kommentarer
Postat av: En sjukligt glad liten person i Sydney

Aaaaaaaaaaaa!!!! Hahahaha :D :D Vad UNDERBART! Vad sot du maste ha varit nar du var liten! Ehm..alltsa..det ar du ju fortfarande! Men pa ett annat satt :p Haha! Puss parej!

2007-06-26 @ 11:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0