Någon med rätt tankegång!!

En buffelhjord rör sig inte fortare än den långsammaste buffeln.
När hjorden jagas är det de långsammaste som dödas först.
Detta naturliga urval är bra för hjorden.
Hjorden i helhet blir snabbare och friskare genom den kontinuerliga gallringen av den svagaste medlemen.
På samma sätt kan den mänskliga hjärnan inte jobba snabbare än sina långsammaste hjärnceller.
Som alla vet tar överdriven alkoholkonsumtion död på cellerna.
Men naturligtvis så är det de svagaste hjärncellerna som går åt först.
Genom att regelbundet konsumera öl kan man rensa bort de svagaste hjärncellerna och därigenom göra hjärnan till en snabbare och effektivare maskin.
Det är därför man alltid känner sig smartare efter ett par öl. Tänk på detta!

image581

Kommentarer
Postat av: David

David här, sitter på johans dator.
Den håller än, den gamla greken. Det var
i alla fall va de sa till mig, spanjorerna

Du sötnöt, jag blir lite orolig för dig,
typ 90% av dina blogginlägg handlar om
jobbiga saker. Det måste ju finnas en massa roligt i livet, även för en biolog(ist) för dig.
Ta hand om dig och hand på dig!

2007-11-19 @ 18:33:28
Postat av: David

David här, sitter på johans dator.
Den håller än, den gamla greken. Det var
i alla fall va de sa till mig, spanjorerna

Du sötnöt, jag blir lite orolig för dig,
typ 90% av dina blogginlägg handlar om
jobbiga saker. Det måste ju finnas en massa roligt i livet, även för en biolog(ist) för dig.
Ta hand om dig och hand på dig!

2007-11-19 @ 18:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0