Mia

Hmm... börjar det här utvecklas till en anti Mia blogg. För dig som inte vet vad jag menar kan jag förklara följande:

Pro Mia-blogg: Någon som ger tips och uppmuntran till andra med samma tillstånd/problem/sjukdom... till folk som dem. Till folk som lider av bullimi.

Pro Ana-blogg: Samma sak som Mia fast ang. anorexia.

Vanligast är det nog med pro AnaMia-bloggar där innehavaren både kräks och svälter sig själv. Det finns även communities där folk med detta två ätstörningar går med i för att dela med sig av sin "framgång" och av tips så som att slå sig själv i magen när man är hungrig eller hur man ska ljuga för sina föräldrar för att de inte ska förstå att man inte äter. Det är en sjuk värld och på sätt och vis är jag mitt i den. När det kommer till kritan så skyller jag ofta på annat runt folk.... medan allt med mat och mig egentligen är en stor katastrof. Men det visar jag inte. Frukost och lunch har jag egentligen inga problem med... ännu. Men när det gäller annat. Jag kan skämta om att jag äter så mycket och gör det till ploj när det kommer upp runt människor som inte vet om/inser min ätstörning. Jag utstrålar en känsla av att jag helt enkelt inte bryr mig om hur mycket jag äter... detta, när egentligen maten styr hela mitt liv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0