Kul det där med svensk frukost




Sweden. Breakfast in Sweden is generally a sandwich made of a large amount of different types of soft bread or crisp bread, cold cuts, caviar, cheese, cottage cheese, cream cheese, goat cheese, eggs, scrambled or boiled, tomatoes or cucumber, or a toast with marmalade or maybe honey, buns, cinnamon rolls, cookies or pastries, and juices, coffee, hot chocolate or tea. Breakfast cereals or muesli with milk, yoghurt or filmjölk, currants and fruits are popular or warm whole-grain porridge with milk and jam, (for example lingonberry jam). Pickled herring or shrimp, pâté (leverpastej) with pickled cucumber, blueberry-soup (blåbärssoppa) and rose hip soup is also possible sometimes for breakfast.

De "rätterna" som är i fetsil, kursiva och understrukna; tyckte jag var lite intressanta... jag känner ingen - som jag vet - som anser att getost, kanelbullar, kakor, bakelser, sill eller räkor är vanligt som frukost... eller!?

Kommentarer
Postat av: Mr Tias

Ha ha .... jag tror inte heller att så många äter Sill eller räkor till frukost.

2008-12-03 @ 22:15:03
URL: http://www.mrtias.blogspot.com
Postat av: stig B

Räkor och sill till frukost. Det låter super,

snacka om sund frukostmat !



Ska prova det är nog super !



Spännande ska det bli !

2008-12-04 @ 00:39:10
Postat av: Katinka

ABSOLUT! Det låter asgott! Men jag tycker det är lite lustigt att det står att det är en svensk frukostmat!! >_<

2008-12-04 @ 00:58:32
URL: http://tinkalinka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0