Piratkopiering

Snälla! Kan inte alla bara sluta med det? Förstår ni inte att börjar vi köpa istället så kommer priserna sänkas.

Så som vi håller på nu så tjänar inte folk i musikindustrin pengar! Hur ska då bra musik kunna produceras utan pengar!? Dogge jobbade liksom som TOMTE på en jävla ICA-affär. Hur lågt ska artister behöva sjunka bara för att vi potentiella köpare är så lata och snåla!? Köp nedladdningslåtar istället på iTunes istället!!

Jag har slutat med gratisnedladdning! Gör det du med!

Kommentarer
Postat av: johan

"Förstår ni inte att börjar vi köpa istället så kommer priserna sänkas."

Förstår inte musikindustrin att fler väljer att köpa musiken om de sänker priserna?



"Så som vi håller på nu så tjänar inte folk i musikindustrin pengar!"

Musikindustrin tjänar väldigt bra. Vad har du för källa till ditt påstående?



"Hur ska då bra musik kunna produceras utan pengar!?"

Det har skapats väldigt mycket bra musik utan miljonkapital.



"Dogge jobbade liksom som TOMTE på en jävla ICA-affär. Hur lågt ska artister behöva sjunka bara för att vi potentiella köpare är så lata och snåla!?"

Det är ok att andra arbetar som tomtar, men inte för en ex-artist från 80-talet? Du tycker seriöst att folk som hade en hit på ZTV för några år sedan är värda mer pengar jämfört med andra som sliter för samhället?



"Köp nedladdningslåtar istället på iTunes istället!!

Jag har slutat med gratisnedladdning! Gör det du med!"

Jag tror artister är glada att jag lyssnar på dem, oavsett hur jag får tag i deras musik.

Tycker jag att en artist är i behov av finansiellt stöd ger jag dem finansiellt stöd (inte via iTunes där 10% går till artisten), men jag ger hellre mina pengar till en hjälporganisation.

2008-12-11 @ 15:18:10
Postat av: Alf

Det finns så otroligt mycket jag vill kommentera i det där inlägget, men jag är för trött. Johan tog upp det väsentliga.

2009-01-03 @ 03:45:16
URL: http://ineptandinsane.blogspot.com
Postat av: Marielle

Har du något lyckonr? I så fall, vilket och varför? :-) Kram

2009-01-03 @ 03:51:32
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0