Pengar

Jag har varit jätteduktig med mina sparade pengar....... dvs fram tills nu!!! Jag sparade i somras ihop 9000 till mitt sparkonto och det har gått jättebra att låna lite av men sedan väldigt fort fylla upp det igen. Nu har jag nått ett lågvattenmärke!!! Jag har nu 850 kr på mitt "spenderarkonto"... men skulle ligga sååå i back om det inte vore för sparkontot.... vilket i sig är väldigt bra.... om jag inte tänker tillbaka hur ONÖDIGA de flesta investeringarna har varit!!!

Jag hade 9000 på sparkontot så sent som i december. Nu, efter halva januari, har jag... 3100 kr på sparkontot.... JAG VET, chockerande!!!! Jag tyckte ändå att jag klarade mig rätt bra och när jag låg på typ 5800 kr tyckte jag inte att det var så farligt... men då slog verkligheten till mig med en fet käftsmäll!!! BUSSKORT!!! SL's halvårskort kostar nästan ett helt månadsbidrag (2500-2360), fast ännu värre med tanke på att man bara fick 1990 kr i december! Igår handlade jag iaf matvaror - på willys - att lagra för 300 kr så jag hoppas att jag kan hålla mig till det ett tag nu... istället för det nästan tvångsmässiga att handla på Ellbe varje dag!!!

Sedan var jag på Davids och Annas födelsedagsfest också i fredags! Jag hade förberett mig, jag skulle BARA köpa en förrätt på restaurangen vi skulle vara på... det blev det ju inte. Förrätt = 89 kr, huvudrätt = 159 kr... kändes onödigt att köpa några små räkor för dryga 90 kr... så det blev en riktig maträtt för 60 kr extra istället! Sedan blev det niks päroncider för 44 kr... sedan blev det en tequela 6 cl för 90 kr... sedan blev det en till tequela 4 cl för 60 kr!!!!! HUR FUCKAD I HUVUDET FÅR MAN VARA????? Sedan är det helt CP för räknar jag ihop det så blir det ca 350 kr.... men jag gjorde slut på 500 kr så VETE FAN var 150 försvann... och jag var inte ens full så jag måste medvetet ha slarvat bort dem!!! Jag är så sjukt förbannad på mig själv!!!!! >=((((((

Iaf så tyckte jag 'ajajaj, men nu ska det inte bli värre iaf!!' Men vad händer idag då när posten dimper ner på hallmattan? JO!!! FOLKSAM FÖRSÄKRING PÅ 875 kr!!!! FYYYYFAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!! Helvetes jävla skit!!

Så nu har jag nog snart nuddat botten.... tack för mig, för nu är det snart slut på alla pengar, lär ju ske nåt mer oförberett... typ att jag tappar halvårskortet från sl IGEN eller något... det var faktiskt så min nedgång började.... 620 kr extra i månaden är inget att skämta om!!! Jag borde jobba men jag vet att jag inte skulle orka både det och skolan... kanske om det ligger nära skolan men... vete fan!! AJA!

Sedan är man typ den enda personen som inte har en massa fonder också! Nä, jag är skitsur... jag kommer dö som en fattig tjurig elak tant på ett hem alldeles själv med en hundralapp under madrassen som jag skyddar med mitt liv.......... ÅÅÅH!!!!

image684

Kommentarer
Postat av: Mr Tias

Pengar försvinner lätt, det är sant. Men jag måste säga att du varit väldigt duktig som sparat undan pengar.

Nu är slantarna nästan borta, men du har kvar något - vetskapen om att du tidigare lyckats spara undan pengar. Du tror inte att du kan lyckas - du VET!

Om du har Swedbank kan du ha ett lönekonto, ett sparkonto och upp till tre e-sparkonton. På så sätt kan du dela upp dina sparade pengar på olika konton. Det gör ingen verklig skillnad, men du kan ju lova dig själv att du inte får röra pengarna på ett av kontona.

Kämpa på - du har bevisat att du klarar det. Spara en del, men glöm inte att ha roligt också.

2008-01-14 @ 19:53:33
URL: http://mrtias.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0