Sinnesrubbad

Detta är ganska så stört. Vi ska lära oss... få se

- Glykolysen
- Citronsyracykeln
- Andningskedjan/oxidativa fosforyleringen
- Fotosyntesen
- Fotosyntesen med calvins cykel
- Replikationen
- Transkriptionen
- Translationen

Och dessa är bara "figurer som vi ska kunna rita ut... OOOH nej, de är inte små och enkla heller...

Sedan är det förstås massa fakta om figurerna och dessutom om andra saker... självfallet!!!

- Namn på alla aminosyror
- Trebokstavskombinationen till varje aminosyra
- Enbokstavskombinationen till varje aminosyra (ex: Tryptofan = W, Glutamin = Q, Lysin = K)....
- Aminosyrornas enskilda egenskaper: polär, opolär, basisk eller sur

Sedan finns det en miljard andra saker som jag både har kommit på tanke att försöka lära mig och sedan sådana som jag inte har den minsta aning om att jag ska kunna... men det är lugnt..... det är inte "the end of the world"... TYP!!!

Nu ska jag gå och kolla på calvins cykel!!! CIAO!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehehe allt det där har jag redan tentat...och jag klarat :D, bara lite skryt men klara ja det klarar du det....håller på att uppdaterar mig om ditt liv igen
kram

2008-01-22 @ 19:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0