Förvirrad Tinka lost in Sthlm?

Ärligt... igår var jag sjukt irriterande... mot mig själv! Jag hade varit hos Vicci och satt in resten av slingorna. Jag ringde mamma efteråt och sa att vi borde ha myskväll och att jag skulle laga maten. Kycklingwok! Jag tunnelbanade till centralen och sedan när jag kom fram stod det att tåget var försenat, 17:49 istället för 17:42. Men jag kom fram typ 47 så jag skulle inte hinna! Så jag gick till Coop nära och köpte en liten banan och traskade vidare när jag upptäckte att klockan var typ 17:55 (tåget går 17:57) så jag började springa. När jag närmar mig så är det ett utrop i högtalarna "... mot Älvsjö Södertälje åkte precis från Häggvik där det var försenat ca 15 minuter...". 'Jaha' tänkte jag och saktade ner och slängde bananskalet i en sopkorg. Jag gick upp på plattformen och gick mot Södertäljehållet.

Efter ett tag kom tåget och jag gick på. Jag hörde hur de sa Älvsjö när vi åkte förbi. Jag satt och läste. Sedan hörde jag nåt med strand en gång också... men jag tittade fortfarande inte upp ur boken. Men när jag till sist hörde "Handen" så tittade jag chockat upp. Jag var i Haninge!!!



OMG! Jag ryckte upp allt jag hade med mig och rusade upp och hoppade ut på perongen. FAAAN!!! Klockan var nu ca 18:35! Åååh, vad arg jag var på mig själv. Gick upp från spår 8 och ner på spår 4 och väntade på tåget mot Stockholm C Bålsta.






18:43 kom det. Ungefär sju kom jag till Älvsjö och 19:06 gick tåget mot Södertälje.



Klockan kvart i åtta kom jag till Södertälje C. 751an mot Brunnsäng går bara hel och halv efter klockan sju så jag fick snällt GÅ hem. En sträcka som annars brukar ta 30 minuter tillryggalade jag nu på futtiga 15 minuter. Jag köpte lite ingredienser till woken som jag inte hade hemma och låglaktosig filmjölk och sedan hyrde jag "Charlie Wilsons war" på skepparns (fick ösa upp allt mitt väskinnehåll på disken där eftersom de inte tar kort och min portmonä låg i botten av väskan som var nedknölad i en nya väskan under varorna från Ellbe, boken, glasögonen och lite annat krafs. Klockan 19:45 kom jag alltså till station och klockan 20:15 var jag hemma efter allt däremellan. Jag måste säga att jag är imponerad av mig själv!! ^^

Lite roliga saker på vägen:

1. 2. 3.
4. 5.

1) "Hej! Jag är en fatting kvinna. Jag har två barn och ett är sjukt i Leukemi. Han behöver hjälp för en sådan behandling. Snälla hjålp mig med lite pengar. Tack för hjälpen! Må Gud hjälpa er. Lappen tillbaka tack!" Jag gav henne en tia.

2) Vänthallen i Handen

3) "Hej! Jag är en fatting kvinna. Jag har två barn och ett är sjukt i Leukemi. Han behöver hjälp för en sådan behandling. Snälla hjålp mig med lite pengar. Tack för hjälpen! Må Gud hjälpa er. Lappen tillbaka tack!" Jag har en känsla av att hon inte får alla lappar tillbaka :P

4) Tror du jag tryckte eller drog...................?

5) Ehm... Alltså den här kvinnan var nog lite trött i fötterna för hon bara DUNS satte sig ner rakt på rumpan på persongen!! :|

Kommentarer
Postat av: Johan

haha det där är ju bara bullshit med tiggeriet, det är ju bara dåligt photoshopat oftast :p

ge pengarna till mig istället ^^

2008-07-01 @ 21:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0