En riktig "kuksugar-dag"

Ursäkta men otaliga gånger idag har jag bitit ihop, knytit nävarna och fått djupa nagelmärken i händerna! Det kallas extrem frustration... EXTREM!!!

Igår åt jag glass och pizza (BÅDE hemlagad och köpt)... mådde inte så bra. Imorse åt jag nästan 1/4 paket startflingor och två skålar filmjölk plus ett halvt paket med digestivekex. Till lunch åt jag två lingongrova med prinskorv på och en halv lång baguette. Försökte... ja... det där efter. Gick inte! Sedan efter jobbet blev det över två grillade kycklingar och MASSOR av bröd. Tog med mig allt hem. En kyckling till mamma och en till mig! Brödet ska jag spara till ett speciellt tillfälle (hemligt). När jag väntade på bussen (mer om det kommer senare i inlägget) så åt jag dessutom upp fem croissanger!!!

Jag ÄR glutenallergiker!!! Efter bara baguetten kändes det som att magen skulle lämna mig och att det skulle bryta ut vingar ur ryggen!! Det gjorde så DJÄÄÄVLA ont... och det gör det fortfarande så himla ont! Tjejer, tänk er extrem mensvärk och hur det känns i ryggen då!!! Och killar och tjejer, tänk er dagen efter en riktig praktfylla och hur magen känner sig så! (Nu fick jag en samarin av mamma <3) Mina tankar när jag åt croissangerna i väntan på bussen: 'Äh, vad fan! Jag är glutenallergiker och har redan sjukt ont i magen, då kan jag lika gärna äta upp alla croissanger!!'. Såklart blev det ännu värre!!!

Nu kommer vi till bussen: Jag slutade 21:15 - stängde ICA. Jag tänkte ' bussen kommer 21:38' och satte mig. 21:51 smsar jag vredes-sms om hur sen bussfan är och om hur ont i magen stackars jag har!! Av Johan fick jag svaret "det är sommartid och lördag, bussen går 22:10." KUL!!! Varje lördag i hela juli jobbar jag stängning... alltså får jag VARJE lördag vänta 55 minuter på bussen. Jag kommer ALDRIG kunna hitta på nåt igen på helgerna. Men det vill säga OM strejken inte håller i sig!!! Isf kommer jag få CYKLA in till jobbet varje dag. Det tar mig typ två timmar att komma ut!! Fatta att CYKLA fyra timmar om dagen FÖRUTOM jobbet!! Om ens det räcker med tid. när jag öppnar måste jag alltså cykla hemifrån senast 05:45!!! GISSA när jag måsta gå upp då!!!?? :| Jag brukar alltid gå upp 2 h innan jag ska gå...

Det kommer ytterligare helvete också... för er/dig som har orkat läsa såhär långt (räck gärna upp en hand och säg "tuppen ja!*). Jag är också bombsäker på att jag är laktosallergiker. Filmjölk får mig att vilja spy!!

DESSUTOM slog jag i huvudet i en hylla, pratade med mig själv och sa åt mig själv att ta det lugnt osv osv osv. Det hände mer men nu har värkarna typ kommit för att jag ska föda barn eller nåt. Är det såhär det ska vara... ska jag krysta nu??

Kommentarer
Postat av: Johan

du kommer ju inte ha några problem med att lägga dig iaf, eftersom du inte kommer hinna sova ngt ändå :p

2008-06-29 @ 00:08:41
Postat av: Parre

Du kanske är mjölkproteinallergiker, vilket är ännu värre..



Haha, ja jag vet.. Är lite elak ibland, men det mår nog omvärlden bara bra av emellanåt har jag inbillat mig:P

2008-06-29 @ 05:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0