Inlägg i behov av KOMMENTARER!!!

Hej! Alltså... jag har för typ 20:e ggn bestämt mig för att skriva en bok... och nu ska det BLI en bok också!!!!! Men jag behöver en sak!

INFO!!!

Jag funderar på att skriva en surrealistisk roman om en svensk tjej - boende i Sverige eller någon annan stans - som helt sonika utan att på något sätt planera det hamnar på en jorden-runt(39246234 varv)-resa. Den ska som sagt vara surrealistisk men ska vara i våran värld. Det ska finnas duttar och skrymplor och pluttrar och allt möjligt tossigt som uppenbarligen inte existerar på riktigt. Tyngdlagen ska inte vara något vedertaget faktum och mystiska/roliga/tråkiga/mariujanapåverkade/overkliga saker ska ske!!! Det kommer förhoppningsvis vara lika roligt som vanligt att skriva den här romanen men i skillnad till de flesta tidigare försöken (undantag: "vampyrens hjärta", typ 70 pinsamma sidor dravel) kommer boken förhoppnings bli längre än 5 sidor!!!

Grejen är iaf att jag vill ha förslag... så många som möjligt på vad just DU skulle vilja se att den här boken innehöll. Händelser, karaktärer, länder att besöka osv osv osv!!!

Så SKRIV för guds skull!!!

Här under följer bildresearchen till min senast påbörjade roman om 1600-talets London.
image769

Kommentarer
Postat av: Parre

Skulle vara kul om du skrev om du skrev om shopping, ocg blondiners partyliv.. :P

Tackar! jag flyger omkring på små rosa moln som doftar som Paris Hiltons hund (nersprayad med Paris egen parfym)

2008-03-27 @ 10:54:39
URL: http://parris.blogg.se
Postat av: Jocke

Jag tänker inte dela med mig av mina idéer här...
Jag kanske vill ha dem själv =D
Nä troligtvis inte... men Tove kanske rippar dem =P

2008-03-27 @ 14:55:20
URL: http://oachim.blogg.se
Postat av: frida

nej, va roligt! Jag skulle också vilja skriva en bok... Har försökt några gånger men jag har inge tålamod...

2008-03-27 @ 16:37:10
URL: http://fridafunderingar.blogg.se
Postat av: johan

Ni kan ju alltid slå era kloka huvuden ihop och bli nån svenk författarelit-liga? :)

2008-03-27 @ 23:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0