Tråkigt

Om det finns något som jag tycker är tråkigt att läsa så är det låttexter!!! När någon lägger upp en låttext på sin blogg kan jag verkligen inte förmå mig själv att läsa den... särskilt inte när den står i kursiv stil!!! Missförstå mig inte, jag tycker inte att det ligger något fel i att lägga upp texter!! Jag klarar inte av att läsa dem bara! Sedan när folk skickar låtar (vanliga låtar eller skämtlåtar) och ber mig att lyssna på texten. Det kräver verkligen TOTAL koncentration för mig att hålla kvar uppmärksamheten vid texten - utan att virra bort mig i andra tankar - i mer än tio sekunder! Lyssnar jag på en låt jag gillar kan jag lära mig texten ganska lätt... men utan att riktigt inse vad den handlar om! För mig betyder musiken mycket mer än själva texten. Därför betyder inte "inspirationsmusik" så mycket för mig. Tex mammas musik där texten har SÅ stor betydelse rör mig inte särskilt mycket! Alla är vi olika!

Det här blev ett rätt seriöst filosofiskt inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0