Mysigt!

Åkte direktbuss idag igen från jobbet. Underbart!! När jag kom fram med bussen så ringde jag för att se vad mamma gjorde. Hon var hos mormor och tittade på idol med mormor och Jannike/syrran. Jag gick dit. Sedan kom Helena/moster/gudmor och Disa/kusin. Supermysigt! Jag åt potatismos, hemgjord äppelkräm med grädde och en gammal vindruva som mormor hade pallat från en granne på Gotland.

Mormor har börjat höra riktigt dåligt på höger öra och vi diskuterade detta:

Helena: "Men skaffa en hörapparat då!"
Mormor: "Jag vet, jag har tänkt det."
Helena: "Varför har du inte gjort det då?"
Mormor: "Det har bara inte blivit av. Därför... det har inte blivit av..." (Mormor säger detta med resolut och myndig ton. Allvarlig tystnad... alla skrattar.. mormor skrattar tills hon blir helt röd i ansiktet.)

Kommentarer
Postat av: yrsa

finmormor <3

2008-10-25 @ 03:38:21
URL: http://ycha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0