Skadad

Igår  runt 00:40 var jag på väg hem över klaffbron. PRECIS när jag är över börjar det pinga och bommarna går ner för att bron ska fällas upp. En båt är på väg. Omedelbart stannar jag och ställer mig vid räcket. I mörkret ser man snart ljus sväva över vattnet. Snart ser man att det är ett stort smalt lastfartyg - olastat. Jag står där - som lite i dimma - och tittar oroligt på båten. 'Det är inte någon som ska hoppa va!?'. Jag tittar varsamt på båten när den åker förbi. Ingen hoppar, ingen dör...

Jag är skadad....

Kommentarer
Postat av: Micke

töntigt.... dags att växa upp!

inte direkt så en som sett någon bil bli påkörd går och tittar runt på en rusningstrafik och skriker: NEJ DÖ INTE..



ingen "trillar" från en båt ofrivilligt, han tog sitt liv och det är inget du kan göra åt det katinka! han mådde väl inte bra!

2008-10-17 @ 11:29:42
Postat av: frida

va dumt skrivet :( Jag tycker faktiskt också att det var jättetragiskt. Nästan så att man börjar gråta...

2008-10-18 @ 00:09:35
URL: http://fridafunderingar.blogg.se/
Postat av: Micke

- till frida!

dumt skrivit? då kan du ju ta dig en titt på afrika där 10 barn dör i huv varje gång du blinkar. det kan man gråta av, man gråter inte av att någon blir full, bestämmer sig för att ta livet av sig och hoppar/trillar från en båt... OM man inte känner honom privat.. visst är det tragiskt, men inget som du kommer tänka på om 3 månader..

2008-10-18 @ 23:46:57
Postat av: Micke

måste däremot be katinka om ursäkt om jag gjorde henne ledsen pga mitt "påhopp" mot henne... jag vet att du är känslosam, men du kan inte gå och gräva ner dig i andras tragedi. okej?

2008-10-18 @ 23:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0