Att sväva under vattnet



Jag lade mig i badet för ett tag sedan. Det var för lite mindre än en timme sedan. Klockan åtta sa jag att jag skulle titta på top model med mamma. Jag lade mig i badet. Jag läste lite. Jag hade dock inte mycket vatten att ligga i. Jag låg med hälen i "vattenhålet" (kommer inte på vad hålet där man sätter badkarsproppen i heter). Jag var ganska inne i boken så ibland åkte hälen ur och vatten åkte ut så efter en kvart kanske låg jag där i en dm med vatten och tänkte att jag skulle sätta i proppen i hålet för jag ville lägga mig under vattnet. Jag fyllde badkaret med ducshslangen för att kunna duscha håret medan jag låg och lät badkaret fyllas. När vattnet hade nått upp över magen kände jag den välkomnade lite kvävande känslan - jag är lite konstig - när hudens porer täpps till från luften ovanför vattenytan. Till slut var det fullt och jag höll andan... och gled ner under ytan. Sedan låg jag under vattnet och hörde mammas avlägsna stämma från vardagsrummet där hon troligtvis ropade att top model hade börjat. Jag låg under vattnet tills det kändes som att magen skulle sjunka ner genom sig själv. Sedan dök jag upp igen och tvättade håret... och nu börjar top model efter pausen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0