The bulimic death and the rising of the healthy



Jag har nu varit "frisk" i snart 5 dagar och det känns otroligt och skrattretande att det var så lätt "Nä, nu skiter jag i det här! Jag måste acceptera att jag ska vara normalviktig och att det bara är jag som bryr mig!". Och så POFF!! Inga mera problem! Det är helt sjukt egentligen! Jag är som en alkoholist som har varit nykter i flera år... fast som lever i en värld helt utan alkohol i det anseendet att jag inte ens känner ångest när jag äter för mycket... inte det minsta. Jag är stolt över mig själv. Tänk! Vad stark jag egentligen var!!

Kommentarer
Postat av: Mr Tias

Vi är alla starka - vi vet bara inte om det. Dåliga tankar är så mäktiga att inte en kaskad av positiva kan skölja bort dem.



Ett tips är att du läser "Munken som sålde sin Ferrari", den är väldigt praktiskt upplagd. Jag läser den för 2:a gången nu och har en överstrykspenna i handen - pluggar den som vilken kursbok som helst. Har redan skrivit lite om den i min blogg, men det kommer mer.



Även om jag inte känner dig - så är jag helt övertygad om att du KAN. Det kan vara svårt eller ta tid, men du KAN. :o)

2008-09-12 @ 14:58:13
URL: http://mrtias.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0