FB-diskussion


Bild från sent 2007 på puben, Martin t v och Bea t h

Jag diskuterade med Martin från "klassen" (Biologi på uni.) och sa att danska lät som fylleskånska. Då undrade han hur fylledanska lät då! Här är min förklaring:


"Hmm, fylledanska! Jag har ju hört en hel del fylledanska! Jag måste nog tänka efter...

... nu vet jag! Tänk dig en tallrik med gröt! Havregrynsgröt! Väldigt väldrig grötig gröt! Grå... nästan lite som lervälling. Och tänk dig sedan att den här gröten skulle ha ett språk. Tänk dig sedan ytterligare att den här gröten skulle få en stroke och bli förlamad i 3/4-delar av sitt grötansikte!! Och så första ggn efter stroken skulle den här - självklart alkoholiserade gröten - försöka prata!!

Där har du fylledanska...!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0