Halvsjuk morgon

Imorse gick jag hemifrån riktigt tidigt och så gick jag ombord på tåget mot Sthlm C Märsta strax innan 07. Strax efter jag hade satt mig kommer en galet glad syriansk ung tjej fram mot mig i full fart.

-"VAD HETER DU!!?" säger hon och ler stoooort. Jag säger vad jag heter och hon sätter sig ner och ser fortfarande på mig med stoooora ögon.

-"GICK DU PÅ NYCKELSKOLAN!!!!?" (följande - det mesta - som hon säger säger hon fortfarande med stora bokstäver men jag kommer skriva dem med små)

- "Ja, det gjorde jag... du också gissar jag?" svarar jag

Hon förklarar att hon kommer ihåg mig för hon gick i 4an när jag gick i nian. Jag minns inte henne och ber om hennes namn och hon säger det. Snart kommer hennes kompis som tycker att de ska gå in i nästa vagn. Hon tycker att de stör mig.

Men tjej nr 1 är bestämd och där sitter de! Vi pratar och kommer fram till att tjej nr 1 går i första ring på Wendela hebbe (samhällsgymnasium i tälje) och andra tjejen går i nian. De har varit ute hela natten och nu är de INTE på väg hem... de vet faktiskt inte riktigt var de är på väg. Tjej nr 1 är hungrig och tjej nr 2 känner en som äger Mc Donalds i Tumba. De ska åka dit och äta. Tjej nr 1 undrar om det är öppet och vi disskuterar detta ett  tag. Bakom tjejerna sitter en faktiskt riktigt snygg kille.


Plötsligt säger han "De öppnar klockan nio!"

Jag som ser att han säger det - och hör det - vidarebefodrar informationen till tjejerna. Deblir förfärade men förfäran övergår snabbt till intresse för deras nya objekt... nu har de ju TVÅ att prata med! Oj oj oj.

Tjej nummer ett flyttar efter ett tag till platsen bredvid greken (som han sa att han var efter ett tag) och säger att vi ska följa med. Tjej nr 2 följer med först när det visar sig att han har en öl i en innerficka! Efter lite övertalning sätter jag mig i sätet bredvid. Jag och greken utbyter menande blickar... roade blickar över två tjejer som är liiite för glada i allt!

Vi börjar snacka om lite allt möjligt och plötsligt säger tjej nr 1 "Åh, jag är så stolt!!" och tittar på mig och greken som om hon är anledningen till att vi kommer gifta oss och få barn i framtiden. Hon vill ta kort på oss tillsammans. Herregud!! Det slutar iaf med att jag åker förbi min hållplats och kommer 8 min för sent!!!

Kommentarer
Postat av: Johan

hahaa vilken härlig tågresa :D

2009-01-05 @ 13:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0