Haninge, och så över gatan Sundbyberg

Jag drömde lite konstigt och jag minns inte alls mycket men det jag minns tänkte jag berätta. Oroa dig inte! Det går fort! Vi var hemma hos Jocke - som för den delen inte alls var hemma hos Jocke. Vi var inte ens i Haninge... vi var i Syndbyberg. Jocke var med i ett gatugäng (ett sånt där rivaliserande våldsamt skinnheadgäng). De hette Haningegänget >_< Iaf så var de rivaler med Sundbyberggänget!! Men för den kvällen - eftersom Jocke bodde där - fick hela Haningegänget iaf vara i Sundbyberg... i Jockes föräldrars hus - som såg ut som ett dagis förresten. Kvällen fortlöpte så att jag råkade blotta mig - skulle bara ta av mig koftan men tröjan under följde med - och min plastkusin Fie - som var där av någon anledning - blev full för första gången på ett år.

Grejen var den att där Jocke bodde var Sundbyberg men Haninge, ja det var bara PRECIS över gatan. Alltså! Parallelgatan mot Jockes hus var gränsen mellan Haninge och Sundbyberg. Nu kan vi ju diskutera hur bra det stämmer också...

Det var mig en jävligt bred gata som täcker hela typ Stockholmsområdet.................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0