Nostalgitripp

Jag tittar just nu igenom otaliga VHS-band, kassettband, cdskovor, disketter :S och datorspel!

Jag har hittat följande som är notervärdigt:

- Min första cdskiva - Den lilla sjöjungfrun, fick välja ut och mamma köpte. Jag har ALDRIG lyssnat på hela!

- Den första cdskivan som jag köpte själv - Soffi propp

- Den första VHSfilmen jag köpte själv (jag var 7 år) - Jurassic park

- Mina kassettband med mitt "radioprogram" - KJL (Katinka Jessica Lindahl) hette det, fast jag uttalade det "kej ji el"... så egentligen sa jag KGL! Katinka Gessica Lindahl. Jag gjorde nog första när jag gick i andra klass tror jag!

- Shake ya tailfeather - En singel... ni minns de fula pappersfodralen med en skiva i för typ 30 kronor med en bra låt och en kass låt på. Grejen är den att jag fick den av Jannike (syrran) som hade fått den gratis. Jag tog den och lyssnade, tyckte den sög men behöll den för att jag är en prylbög. Jag hittade den nu och det var så roligt att se vilken låt det var för den är ju bra!! Hahaha... hade ingen aning om att det var DEN låten jag hade:P

- Mitt första egna datorspel - Heroes IV. Jag vart jättebesviken för det var inte ALLS lika kul som Heroes III. Plus att jag var askass och bara förlorade och blev sämre och sämre...

- Mitt andra egna datorspel - Sagan om ringen. Det var asläskigt och så blev det en bugg när man kom till nån bro och efter att jag hade klarat en skitsvår grej (tyckte jag) när man skulle besegra alla ringvåldnader samtidigt som man - som Vidstige - skulle skydda Frodo. Jag var så arg på att han bara stod där och darrade den irriterande Frodo.... men så blev det en bugg iaf och då hade inte jag nån lust att göra det med ringvåldnaderna igen så då sket jag i det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0