Ordförråd

Jag ber om ursäkt i förväg om det är nån skillnad mellan språken jag använder. Har ingen koll på och syrianska och arabiska är två språk eller samma! Jag har fått för mig att det ovanför strecket är syrianska och det under arabiska... men venne...

Syryuyu - syrian
Habibi - älskling
Boslibo - jag lovar
Yalla - skynda
Naknoemo - knulla din mamma
----------------------------------------------------
Qis immak - din mammas fitta

Härligt vilket ordförråd jag har va! Jag har även hört att "qis immak" i princip betyder "knulla din mamma" så det är väl härligt att jag kan säga den frasen på två olika sätt.....?

Jag kan väl även nämna vilken härlig skola jag gick i iom att jag lärde mig både att fuck you betyder "knulla dig" och att naknoemo betyder "knulla din mamma" i ettan i lågstadiet i klassrummet då läraren hörde.... och allt hon hade att säga var - hur fantastiskt bra hon nu var - "nämen vilket språk du använder.".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0