På måndag flyttar jag

Idag är det lördag

Imorgon är det söndag

Sedan är det måndag

Gröten smakar förfärligt, tiden går att skära i med plastsked, allt går alldeles för långsamt men samtidigt går vissa saker så fruktansvärt fort.

Jag ser mig själv utifrån. Ser hur jag skär av kontakten med omgivningen för att jag inte kan koncentrera mig. Måste, måste måste tänka på nåt annat men 'flytt... flytt, FLYTT!!!!'!!!

Jag MÅSTE flytta! Jag har blivit handlingsförlamad. Tänker på alla projekt jag kan ta tag i när jag äntligen får mitt eget ställe, mitt eget utrymme, allt detta utrymme för mitt medvetande att simma runt i, slappna av i, känna.....

Det måste bli fantastiskt, det SKA bli fantastiskt.

Som en äkta fisk (stjärntecken) är jag väldigt uppa i tankar som jag inte vet om det borde finnas så många och så virvlande stökiga tankar i någons huvud. Jag ÄLSKAR att träffa folk och ÄLSKAR uppmärksamhet och skratt och skön stämning. Men någonting som jag älskar och behöver mer än det är möjligheten till att vara ensam! Möjligheten att bestämma över min omgivning. När jag ska stänga dörren och bara vara JAG!!

Imorse gick jag upp kl 05. Mamma visste att jag skulle göra det. Hon kom hem sent från en spelning. Runt klockan halvtvå var det. Hon gick ut i köket (jag bor i en avdelning av köket med ett skynke mellan mig och resten av etablemanget). Jag har haft ovanligt svårt att sova och somna om på senaste tiden. Det tror jag hon vet också...

Iaf så kom hon hem halvtvå, visste att jag skulle upp 05. Jag hörde allt som att hon gjorde det precis bredvid mitt öra!

*KLICK* hon satte in sladden till vattenkokaren
*KLICK!!!" hon tryckte ner den lilla spaken för att vattenkokaren skulle sätta igång

*Ssshhhmoc* hon öppnade kylskåpet
*Vrrring* hon tog ut smöret varefter *Bam!* hon ställde det på diskbänken
*Prasselprasselfrrrii* hon tog ut hamburgerköttet *Pab!" hon ställde det på diskbänken
*Brrip* hon tog ut gurkan *Bom* hon la den på diskbänken
*Bim* hon stängde kylskåpet

*Shhhmapp* hon öppnade överskafferiet
*Skrrrap* hon tog ut riskakorna
*Prasselprasselkcchhhh* x 2 hon tog ut två riskakor

Och så fortsatte det med att hon bredde, skar upp gurka, prasslade, bankade, vattnet började koka, hon öppnade tepåsen osv osv osv. Jag har bott i köket i snart två år så jag har lärt mig vad alla ljud betyder. Jag låg - iom varje ljud som slank in till mig där jag försökte sova - och spände nävarna. Huvudet pulserade. Jag var så arg, så irriterad, kände mig så sjukt frustrerad. Kände att jag omöjligt skulle kunna somna om!!! Jag var så arg på mamma för att hon var TVUNGEN att komma hem mitt i natten och KOKA TE och BRE MACKOR!!!! AAAAAAAAH!!!! SÅ ARG!!!

Precis när mamma skulle gå ut - säkert sätta sig och äta vid sin MySpace - så sa jag:

"Mamma..."

"Oj! Jaa, vad är det?" försiktigt

"Skulle du kunna diska imorgon istället?"

"Men jag diskar inte! Jag gör mackor..."

"Jo, jag vet... men jag menar det som du äter på nu! Kan du diska det imorgon sedan?"

"Jaa, förlåt, jag vet att du ska upp tidigt imorgon!"

"M..."

"Godnatt"

"Natt"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0