Mamma är blind när det gäller mig - jag är en åsna!

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:
men jag måste söka senast 15 april
inte så lång tid kvar

сατ says:
fast ibland finns det väl kurser som börjar andra tider också
men annars har du 1 månad på dig

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:
men jag vill gå et program

сατ says:
lite drygt
ja, men jag menar program

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:

men vill gå höstprogram!

сατ says:
ibland har ju vissa skolor intagning på våren också
ok! :)
men försök hitta en vägledare och prova det
det är ju faktiskt deras yrke, en som vägleder mot högre utbildningar

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:

http://www.kjellhaglund.com/ hahahahha

сατ says:
jag fick ju den hjälpen på komvus
hahaha
komvus
nej!!!!
åh!
komvux

han var väl en vägledare i din stil!.. hahaha..
köp en egen shamantrumma!

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:

hahahha
:P
men jag hittar ingen vägledare
blir tokig
vill ha en fristående studievägledare

сατ says:
men kontakta universitetet då

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:

MEN NEJ

сατ says:
eller komvux

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:
alltså en fristående
som inte tillhör en skola
som vet om utbildningar utanför sin egen skola liksom

сατ says:
men när jag gick till komvux, för typ 100 år sen, så vägledde ju den syven mig mot syv
den utbildningen fanns ju inte på komvux!
utan på lärarhögskolan
Anne Slotte Vägledning AB c/o Slotte

Skriv en recension
Valutav. 35
12934 Hägersten

073-655 11 74‎

tror jag har pratat med henne för länge sen
eller jag vet att jag har det
du kan ju ringa henne
känna hur det känns att prata med henne

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:
urk
bgebkbvernw'

сατ says:
va?
du skulle kunna fråga om hon kan hjälpa dig hitta rätt område om du beskriver vad du söker för typ av grejor och vad du tycker om
det här med struktur
och lite annat, efter några minuter kan du säkert känna om du tror hon kan hjälpa dig
känns det jobbigt att göra?

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:
allt känns jobbigt

сατ says:
du kan ju ringa till vivianne, mitt medium :)
och fråga

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:

orkar inte ta tag i nåt för det känns som att jag kommer ångra mig
har fastnat fastnat

сατ says:
sluta tänka så, det är ju jättedumt

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:

jamen jag har fastnat
så inte så lätt att bara "sluta"

сατ says:
ja, men alltså, tänka att du ska ångra dig
jag förstår :)

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:

MEN JAG VET JU ATT JAG GÖR DET
hela tiden
det är inte mitt första "ahamoment"

сατ says:
fast då får du uteckla dig i jobbet, du behöver ju inte stanna

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:
men jag ångrar mig ju innan jag ens har hunnit börja
hela tiden!"

сατ says:
om du jobbar i projekt t ex, så kanske du jobbar i ett år med ett projekt, sen söker du vidare efter ett nytt

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:

tror jag har kommit fram till typ 10 saker som jag vill göra det senaste året

сατ says:
då blir det ju omväxling

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:

det är inte det jag menar
jag kommer ångra mig redan innan jag har sökt

сατ says:
men då skulle du ju verkligen behöva hjälp in din process
men sök flera olika grejor då

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:
jag har ingen ork

сατ says:
så har du lite att välja på
hmmm :)

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:
det är lönlöst! man kommer ändå bara in på förstahandsvalet

сατ says:
du vill, men orkar inte?

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:

det är utformat så
ja

сατ says:
men jag har för mig att man kunde komma in på flera

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:
det är det som är grejen

сατ says:
men kanske inte det är så

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:
man kommer bara in på andrahandsvalet om det var färre som sökte än som skulle antas

сατ says:
men om du ringer till Anne Slotte och pratar i 5 minuter, och känner efter, du måste ju ändå förr eller senare ta ett beslut
ok

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:
anne slotte
SLOTTE
ååååh, jag är helt utochin
hahaha

сατ says:
eller så ringer du Vivianne, mitt medium, och pratar med mysiga henne i en halvtimma, eller en timma, jag kan bjuda dig på ett samtal med vägledare eller medium

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:

SLOTTE
fy
hon låter som en kärring
... slotte...
det här är lönlöst
det går inte att prata med mig

сατ says:
Anne Slotte Vägledning AB c/o Slotte
Valutav. 35
12934 Hägersten
073-655 11 74‎

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:
SLOTTE

сατ says:

ja.. hahhaa..
men du, ring till vivianne då, hon är skithärlig!

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:

jag vill inte ringa någon
jag kan inte prata i telefon
hatar att prata i telefon
hahahhaha

сατ says:
vill du ringa till mig?

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:
stackars dig!
jag kan inte ringa
hahahha
jag har ingen telefon

сατ says:
joo, det är klart du kan
du kan ringa härifrån om du vill

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:

men jag kan inte ringa till dig alltså

сατ says:
nähäää, hahaha

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:
och jag tycker verkligen inte om att prata i telefon med främlingar om mig själv
jag känner mig så stressad att säga saker
¨och jag komemr inte ha nåt att säga

сατ says:

men jag tänker att om du vill testa hur det känns att prata med en person, så kan du ringa och boka en tid

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:
jag komemr säga typ; vad ska jag göra?
och hon kommer bara säga: jag vet inte, vad är du bra på?

сατ says:
ja

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:

och jag: eeeh...!?
hellre träffar jag människan
ihpgweoewvgjw

сατ says:

och då säger du att du vill ha omväxling och att du är bra på att strukturera.. t ex

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:
det är så mycket jag måste göra

сατ says:
men om du pratar med henne en stund så vet du kanske om hon känns bra

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:

fixa min telefon, boka tid för mammografi (inte gjort ännu) och så massor
men vill inte prata med henne i telefon

сατ says:

puss min älskling!!! du måste ingenting
du bestämmer vad du ska göra
en sak i taget

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:

haha... stackars dig
jag är så envis
det vet jag

сατ says:
näe, jag är lycklig för att jag har dig
hahaha

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:

som en åsna
hahahha

сατ says:
men det är bra att du är envis

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:
nää
men jag är dåligt envis

сατ says:
då får du det du vill ha i livet, du kommer att få det!

Tinka - Vad hände? Var tog alla vägen? says:
tycker jag en sak så lyssnar jag inte på nåt annat

сατ says:
haha
men det är ju bra, du VET vad du vill
det är väl inget dåligt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0