RRRRRRRRRING...!!!


Det var vad jag vaknade av imorse. Jag hade ju helt glömt bort!

David drog härifrån strax innan tolv igår kväll/inatt och då satte jag mig i sängen och fixade klart mitt fotoalbum. 00:45 blev jag klar och släckte, satte larmet på 09 och somnade strax.

Kl 07:30 ringde det på dörren. Jag vaknade och var irrig i huvudet men pusslade snart ihop att Telgebostäder skulla komma idag och installera stadsnätet. Jag drog på mig morgonrocken från gångjärnet i den tomma dörröppningen mellan vardagsrum och hall och öppnade dörren med håret på ända och ögonen bara delvis öppnade...

Där står en stor karl och frågar om jag "inte fått information!?". Jag svarade att "jodå" men "jag hade bara glömt". Så sprang jag in och flyttade på soffa, schäslong och säng. Sedan var där  plötsligt massa rysktalande män i min lgh och jag bara insvept i  morgonrock. Jag lämnade dem åt sitt och drog ut kläder ur garderoben och låste in mig i badrummet.

För en stund kändes det som att vara i en krigszon under en pågående raid. Inga möbler stod där det skulle... ett främmande språk talades av alla runtomkring mig  och ett smattrande ljud ekade mellan väggarna...

Jag spenderade 2 h i köket på en klappstol med en bok och en skål med flingor. Trevligt uppvaknande. Nu är det ett litet avbrott tills en tredje grupp ryssar kommer och invaderar!!

Spatziba för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0