There's a fire in da house

Det är härligt när man vaknar och tänker att man inte ofta hör grannarna prata. Man hör lite finska och ryska ibland och då och då lite syrianska... men inte ofta. Det är ofta hundar eller konstiga ljus. Den här morgonen föll det ner en massa is utanför fönstret... trodde jag. "Islossning" tänkte jag. Men så går jag ut i köket... bara trosor... och så upptäcker jag att det står brandbil och polisbil där ute och massa folk som tittar på min byggnad...



Det visar sig att det brinner i byggnaden och inte har jag blivit informerad. Det var inte is... det var glas när brandmännen slog in rutorna och slängde ner persiennerna från översta våningen. Det luktar bränd plast utifrån trappuppgången in i hallen... fortfarande ingen som sagt nåt...



Jaha... det är la bara att klä på sig och gå ut och se vad som står på...





Polisen ställer några frågor om jag har sett nåt skumt och om  var jag bor, vad det står på dörren och om några är kvar. Nä osv säger jag och så säger hon åt mig att stanna kvar så hon vet var jag är. Så står man där och fryser lite i typ en halvtimme.  Sedan får man stå kvar, branden är släckt och så pumpar de ut röken med en slang genom porten. Skönt att man bor på nedre botten och är så HIMLA nära brandstationen!! Det var 6 brandbilar (två små), 5 polisbilar och tre ambulanser (en första hjälpen) här och radiade. Nu har alla åkt. Men så jävla sjukt. De kom liksom inte ens och knackade på. Man fick upptäcka brandbilen själv :P

Nä.... men nu är det bra iaf. Undrar om den var anlagd...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fan vad läskigt :s

2009-03-22 @ 14:30:26
URL: http://whatitfeelslikeforagirl.blogg.se/
Postat av: Anonym

kanske är en av pyromanerna i södertälje som slagit till ? =O, fast på översta våningen?? =/

2009-03-22 @ 15:06:24
Postat av: frida

Fy va läskigt! Och dåligt av dem att inte knacka på hos alla boende... skönt att du inte brann upp iaf :)



Så vad hände igår då? Hittade ni på nåt kul du och David? Synd att det blev som det blev... vi får ta igen det en annan gång... själv låg jag hemma i soffan och tittade på Robinson..haha!

2009-03-22 @ 22:45:51
URL: http://fridafunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0