Am I Good Enough?


Läser just nu en bok som heter Good Enough som handlar om hur man blir av med perfektionist. Fick låna av Jenny som rekommenderade den. Har än så länge bara läst ett dussin sidor och det är skrämmande. HUR kan hon beskriva MIG så himla tydligt!? Både den självorienterade perfektionisten och den socialt orienterade perfektionisten stämmer in på mig!!! Till och med  den omgivningsorienterade perfektionisten stämmer in delvis! Men den socialt orienterade perfektionisten ÄR jag!!!

Den socialt orienterade perfektionisten som tror att andra förväntar sig perfektion, och desperat försöker leva upp till alla förväntningar som han eller hon tror finns där, ett beteende som kan resultera i självmordstankar, ångest (check!), fientlighet och ätstörningar (check). Här finns många prestationsfokuserade individer, som i värsta fall kan bli självdestruktiva och ständigt förhalar, skjuter upp och problematiserar sina prestationer (check, check, check, chek, ceck!!!! David, där MÅSTE du hålla med!!!). Istället för att gå ut och göra det som ska göras har de hundra ursäkter för varför det inte fungerar. (Det stämmer in så sjukt mycket!!!!!!!!!)

Seriöst... jag HOPPAS att boken kan hjälpa!! FFS!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0