Självrengörande under-sängen-golv


Jag dammsög ikväll för att jag och mamma sockrade ner golvet så mycket. Så tänkte jag att jag lika gärna kunde dammsuga resten av lägenheten också (förutom klädkammaren för där ligger det så mycket skor på golvet).

Jag dammsög och så städade jag undan några hårspännen och papper på skrivbänken. Sedan skulle jag bädda sängen.

Eftersom sängen står inne i sin egen lilla sfär så får man först sitta på bäddmadrassen och hoppa in den mot den inre väggen. Sedan arbetar man sig utåt med lakanet, kastar in kuddarna och sedan är det dags för täcket.

Täcket tog jag och flaxade ut det i luften ungefär tre gånger innan jag blev nöjd med hur det landade på madrassen. Jag såg någonting röra sig i periferin av synfältet. Jag tittade ner vid mina fötter och såg en lååååång dammråtta på säkert 3 dm!!!

Det är nämligen så att dammsugaren inte når in hela vägen under sängen så täck-flaxet hade alltså "lockat" ut råttorna i friheten utanför sängen. 'TOPPEN!!' tänkte jag. Det är alltså så man gör! ^__^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0