ETT OCH ETT HALVT DYGN!!!!

Igår morse cyklade jag ner till Södertälje c för att jag hade bråttom till tåget. Jag ställde cykeln i ett ställ strax utanför pressbyrån. Ikväll när jag kom hem så gick jag för att cykla hem den. När jag åker nerför en minimal cykelanpassad trottoarkant hör jag ett konstigt *thomp*ljud och dunsen känns onaturligt hård och tvärt. När jag kommer upp i farten lite så låter det thomp thomp thomp thomp th.... med en jämn takt. 'PUNKA!!! FAN!!' tänker jag. Vägen hem på ca 2 min är full av THOMP och hårda trottoaravkörningar. Och visst... ja VISST var det punka!!

VAFAN!!! Ska man inte kunna lämna cykeln i MINDRE än 2 dygn utan att FÅ EN JÄVLA PUNKA!!!?

Jag har iofs inte kollat om det är pyspunka... men det känns inte så... det gick ju så jävla fort. Jag har ju ingen cykelpump heller kom jag fram till. Det känns som att det inte är meningen att jag ska ha en cykel!

Inte en som funkar iaf

Kommentarer
Postat av: Anonym

södertälje...

2009-09-27 @ 23:58:55
Postat av: Berglund

Ja, man kan verkligen inte ha en cykel stående ute över natten, sätskillt inte nere i centrum! du får vara glad att den inte blev stulen istället :)

2009-09-28 @ 11:46:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0