Var hos doktorn imorse

Jag blir så arg och blir bara mer och mer arg ju mer jag tänker på det. När jag kom dit hade min husläkare slutat och jag hade blivit tilldelad en ny. Betalar 150 kr och sätter mig och väntar. Efter fem min kommer en läkare ut och ropar mitt namn. När jag reser mig upp vänder han på klacken utan en min och går iväg runt hörnet 10 meter bort och försvinner in i en korridor.

Jag går runt hörnet och går genom korridoren. Han står innanför en av dörrarna. JAG måste säga hej för att han ska hälsa på mig... och han räcker varken fram handen eller ler.

Vi sätter oss och han säger "okej...?". Det var min cue för att berätta vad jag ville. Jag förklarade och han säger att jag redan har gjort test för det. Det hade jag ingen aning om då läkare inte har någon lust att berätta vad fan de gör med en. Jag var där för flera år sedan för att kolla mina hjärtklappningar. Det enda jag vet att de gjorde då var EKG. Men de hade tydligen tagit prov på sköldkörteln.

Iaf, i artikeln stod det att tjejen som hade hypoteros 2 hade testat sköldkörteln på flera olika mottagningar och att det inte var förän en läkare testade urin och saliv som de kunda hjälpa henne. Jag frågade honom om de hade testat blod och han sa jag. Jag sa att jag ville testa på det andra sättet. Men han sa att HAN visste inget ställe där de gjorde så och hade en allmänt hånfull röst.

Under hela tiden jag var där påpekade han att mina symptom var psykosomatiska. Vad FAN vet han om det!!??? Det var PRECIS det här jag var orolig för. Varför måste läkare vara sådana idioter. Jag har bara haft EN ENDA läkare som inte har mött mig med sarkasm och misstro... och han är pensionerad sedan länge.

FÖR FAN!!! Alla människor är inte hypokondriker!!! IDIOTER!!! Dra åt helvete!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Katinka! Lider med dig. Jag har stött på så många läkare som behandlar en precis likadant. Man kommer in på deras rum, de säger bara "jaha?" och sen så lyssnar de på vart tionde ord man säger, skickar iväg en till en sköterska för att lämna ett prov- utan minsta möjlighet för mig att få ställa en fråga- ropar in mig och ger mig ett recept som inte hjälper. Efter upprepade försök att få rätt behandling hos läkare så vände jag mig till en gynekolog, men han var värre än alla tillsammans och jag kände mig så förnedrad när jag gick därifrån att jag började gråta såfort jag satte mig i bilen.



Jag förstår inte hur läkare kan behandla sina patienter såhär. Jag vet inte hur man ska lyckas hitta en bra husläkare. Ska man välja de lite äldre med erfarenhet, eller de yngre som ännu inte lessnat på sina jobb...? suck Jakten på en bra husläkare fortsätter, här i Norge oxå.

2010-08-24 @ 12:41:51
Postat av: Tinka

Ja det är helt sjukt! De borde ha SERIÖÖÖSA personlighetstester... kanske borde sänka intagningspoäng lite och ta folk med EQ- och inte bara IQ!!!

Lycka till Ida

Kram

2010-08-24 @ 20:30:09
URL: http://tinkalinka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0