Innebandy


Var förresten och kollade på när David och Tommy dömde häromveckan. Det var kul att se!! Iaf dömningen! De använde ett i princip självuppfunnet teckenspråk. Fascinerande!

På tal om någonting helt annat går ett program som heter Hemlös i bakgrunden. OCH JAG BLIR SÅ ARG!! Det är en kvinna i 50årsåldern. En sådan där typisk tycka-synd-om-mig-kärring. VISST är det synd om henne och framförallt hennes son. Men så frågar reportern om hon söker jobb. Detta är vad hon säger:

- "Jaa, jag söker det jag är utbildad till! Vårdbiträde!"

Alltså jag blir så arg. Hon är förbannad på socialen som hon inte tycker hjälper henne ordentligt. HAR DU BARN SÅ MÅSTE DU JU ANSTRÄNGA DIG!! Det finns inte hur många vårdbiträdesjobb som helst. ÄR DU DUM I HUVUDET? Sök vad som helst! Sök till kassörska, sök till sekreterare, sök till städerska, sök till NÅGONTING! SERIÖST!!!

Kommentarer
Postat av: @nn@

Teckenspråk, haha det måste man ju se om det e lik nogot av det riktiga då!

2010-02-23 @ 08:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0