Vad händer? Var kommer grannarna ifrån?



Vid 18-tiden kom en ung tjej och plingade på och bad om ett par alvedon. Jag gav henne det och så gick hon. Några minuter senare kom en ung kille och frågade om han spelade för hög musik. Jag sa "Nej" och så gick han.

Nu för några minuter sedan kom en annan granne från lägenheten där jag trodde de bedrev sexhandel eller droghandel förut och frågade om jag kunde komma och hjälpa honom skicka ett mail. Jag kom direkt från duschen och hade bara handduk på mig (trodde det var David som plingade på) och blev så ställd att jag sa "Fem minuter!".

Men sedan kändes det obehagligt så jag ringde David och sa att jag skulle dit och hjälpa till men David blev förfärad över att jag ens tänkte tanken att gå över dit... mestadels för att han tyckte det vcar oroande att det var tredje personen på tre timmar.

Nu kom grannen igen och ringde på. Han är säkert världens gulligaste kille men jag vet INGENTING om honom. Jag sa att jag verkligen inte hade tid och att han kunde fråga andra grannen. Jag vet inte om han förstod (inte super på svenska) men han verkade förstå att jag inte kunde hjälpa honom.

Jag känner mig som en SÅ dålig medmänniska! Iaf. ALDRIG förr har någon granne kommit förbi för att fråga om något men ikväll inom 3 h kommer TRE stycken. Helt sjukt!

Klädsel:
1) Kläder, morgonrock, tofflor och mössa
2) Samma sak utan mössa
3) Handduk

Kommentarer
Postat av: Tinkus

Nää Katinka. Vem kan inte skicka ett mail idag???!!! Om man inte är typ 80. Det låter ju väldigt misstänkt med den där lägenheten. Gå aldrig in där! Har du nåt titthål? Jag brukar aldrig öppna om det inte är nån jag känner. Om det inte är nåt barn.

Puss

2010-02-13 @ 23:20:27
URL: http://tinkalinka.blogg.se/
Postat av: Berglund

vissa människor (läs scaniaarbetare) vet inte hur man gör fast de inte är 80 så det är mkt möjligt ändå! dock skulle jag inte ha släppt in personen ändå utan vidare!

2010-02-14 @ 00:55:21
Postat av: Tinkus

Mjaa.. kanske jag överdrev litegrann där då.. Men jag var väl lite orolig och då kan man lätt överdriva.

2010-02-14 @ 20:18:54
URL: http://tinkalinka.blogg.se/
Postat av: Cat

Oj, varför står det Tinkus på min kommentar? Måste ha missat nåt när jag skickade.

Så det är inte så alltså, att alla under 80 kan..? Hm..

2010-02-14 @ 21:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0