Fb update


En sak man upptäcker: tjejer är besatta av fina bilder på sig själv. Det tas väldigt mycket egobilder! Tjejer tänker ofta efter mycket och lägger nästan bara upp smickrande bilder på sig själva

Med killar verkar det ligga lite annorlunda till. Det känns mer som att hittar man en random ny närbild på sig själv hamnar den som profilbild. Eller en bild där man är full och har på sig en tjejtröja eller nån bild där man står redo i dykaroutfit.

Min sammanfattning:
Tjejer senario...
... 1) "Åh, här var jag fin. Den måste jag lägga upp som profilbild så alla kommer ihåg/inser hur snygg jag är"
... 2) "På den här bilden gör jag en knasig min men jag ser ändå söt ut. Lägger jag upp den kommer folk tycka att jag har humor och självdistans"

Killar senario...
... 1) "Min profilbild börjar bli gammal, jag lägger upp en ny"
... 2) "Fan vad full jag var"
... 3) "På den här bilden ute i Australiens öken ser jag lite outback cool ut"

Sedan gäller det här mestadels bara en del av den unga befolkningen. Men det är en rätt stor del. Sedan kan jag ju säga att jag själv delvis hör till den också...

Kommentarer
Postat av: Cat

Hahaha!!! Underbart! Och säkert väldigt väldigt sant :)

2010-05-21 @ 12:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0