Fran Paris till Mahe till Praslin

Sitter just nu pa ett internetcafe pa Praslin i Cote de Or. Det ar forsta gangen jag har haft tillgang till internet sedan Paris. Vi hamnade iaf forst pa ett hotell som hette Jardin de Palme (som David hade svart att uttala <3). Utsikten var FANTASTISKT. Man hade svart att tro att man inte kollade pa ett vykort fran balkongen!!

Dar bodde vi i 6 dagar. Vi akte taxi tva ganger, buss tva ganger och liftade tva ganger... sedan liftade vi faktiskt med en taxichauffor en gang som vi hade lart kanna. En av liftningarna skedde  spontant en sen kvall nar vi trodde att vi skulle bli uppatna av vildhundar.

Manniskorna har ar trevliga men blyga... men det ar inte svart att fa ur dem deras livs historia.

Vi har forgaves jagat morkt brod. I Viktoria (oarnas enda stad) fanns ett supermarket dar det stod "Brown bread will arrive at (     )am". Men det "arrivade" aldrig. Daremot kom det, efter 3 h, en bur med vitt brod som plundrades av koande brodhyenor pa ungefar 15 sekunder.

Efter tiden pa Mahe akte vi imorse ett litet flygplan - sa litet att man sag in i cockpiten - till on Praslin (dar vi ar nu). Det ar en HELT annan slags o. Plattare, turistigare och tomare. Vi har VARLDENS vackraste sang som jag tankte knola ner i min vaska nar vi aker hem!!!

Resebyran som vi aker med har bokat in oss som "honeymooners" sa vi har darfor fatt rum med ocean view och sa ska de fixa en middag  med "sparkeling wine" at oss... om David kommer over kanslan av lurendrejeri :P Har pa Praslin ar vi iaf gifta.

Tyvarr kan jag inte fora over nagra bilder for att det inte funkar pa den har datorn... men det kommer sedan.

Puss alla dar hemma och hoppas ni har det bra

PS: Nu laste David att askan har stangt luftrummet igen

David: "Det verkar vara mest over Skottland!"
Katinka: "Gotland!?"
David: "SKOTTland!"

Ni som kanner mig vet ju att jag tror att Gotland ar overallt...


Kommentarer
Postat av: Helli

Ååh va underbart det låter!!! Synd att ni inte kan lägga upp bilder! Iofs hade ni inte fått vara ifred en sekund till då hah! Hade garanterat satt mig på första bästa flyg!! Å ne njut nu människor!! Å på tal om gotland ligger väl inte madagaskar särskilt långt bort nu :p

2010-05-05 @ 16:09:06
Postat av: Berglund

hahahahaha :D ja gotland is the shit! :D

bilder tar vi en gemensam visning på sen tycker jag :) lr ja, ni kan ju köra en 4 timmars igen med bilder! :D

2010-05-05 @ 17:44:45
Postat av: David



Helli>> Hahahahaha



Vi kan ta en 8-timmrs om du vill Johan.

2010-05-14 @ 14:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0