Vaxbotten

Har ätit klart min frukost precis. Ingen höjdare ska jag säga. Tror inte osten var gammal. Men det kan ha varit så att det var så lite kvar av osten att allt jag fick på mackan var bottenvax, för det smakade verkligen ingenting. Kändes helt meningslöst och nu är jag fortfarande sugen fast magen är full!

Blev jäkligt sent igår. Jag satt och kollade på nån canalpluskanal på Pans Labyrint. Jäkligt bra film med många obehagliga scener! Värsta var nog när en man slog om och om på näsan på en annan man med en flaskbotten. Det var så oprovocerat och plötsligt... man verkligen såg hur näsbenet krossades, maltes ner och typ försvann in i huvudet. Så JÄÄÄVLA äckligt. Jag skrek och David undrade varför jag inte tittade bort. "Jag brukar inte göra det bara.".

David satt och tittade på Google Earth och i sin bilkarta över Europa och planerade resrutt inför vår bilsemester genom Frankrike i försommar. Han ville inte alls kolla när det äckliga monstret stapplade fram efter flickan på TV. Höjde sina långa spetsiga fingrar med ögon i handflatorna... Satte händerna till huvudet och stapplade vidare. Det ville inte David se.

När filmen äntligen var slut vid 3 gick jag och lade mig. David kom till sängen ungefär 30 min senare. Då lyckades han hålla mig - en dödstrött Katinka - vaken till 5:30. Bra jobbat eller nåt. Älskar dig ;)

Snart ska jag väl ut i ovädret. Snön YR! Kanske ner på stan och köpa halsduk. Sedan hämta ut en julklapp i OKQ8's postdisk. Sedan betala räkningar och sedan ÄNTLIGEN ringa till SUs tolk- och översättarinstitut och fråga öronen av dem. Har en lång lista hemma med frågor.

Trött, trött, trött. Upp ur soffan nu, ur det varma täcket. Tandtråd, tandborste, tvätta ansikte, mascara, kläder och UT! Måste säga att vinterskorna för 2000 kr och vinterjackan för 1500 kr var vääääl värda sina pris. Puss och ha en fantaaaboulus dag!!

Au revoir mes amis. Avez un trés bon jour! Maintenant je vais brosser mes dents. Et après je vais laver mon visage. Je vais mettre mes vêtements. À l'exterieur il neige beaucoup. Mais mon manteau et mes chaussures sont très bons donc la neige ne me faire pas rien. J'écris ce texte sans aide... je suis très contente. Alors, au revoir! J'aime la vie!

Kommentarer
Postat av: malin

Pans labyrint är jättebra :-)

2010-11-26 @ 09:31:49
URL: http://nevergetburn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0