Så har man lättat trycket i mammas källare

Var hos mamma och åt middag i måndags. Grundläggande anledning: lätta på trycket i mammas källare (inte kissa i källaren alltså, bara rensa bort saker).

Snyggt va? 2/3 är mina (och då har vi redan lyft ut min diskmaskin) och Jannikes saker - resten mammas (om ens det)


Åh! Min Micro Machine. Den går att fälla upp och inuti finns en bilbana! Fina grejer. Legot till höger är mitt också. Fast jag gillade mer det med små bitar. Jag var pojken i familjen med små plastgubbar som drunknade i kvicksand (sandlådan. lekarna var ALLTID väldigt dramatiska - innehöll lava, kvicksand, rymningar och svält) och lego och sådant. Jannike var tjejen i familjen som tvingade mig leka med barbie tillsammans med henne.


Men glass uppväger allt städ och tråk.
Min skål t.v: tofu vaniljglass med saltade&rostade jordnötter, kardemumma och flytande honung.
Mammas skål t.h: tofu vaniljglass med plopp lakrits
Asså! Bara såååå gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0