Bonsoir


För så heter det kära läsare... för klockan är faktiskt efter 16!

För er som inte vet: Je m'appelle Katinka och det är all franska jag kan.

Intressant att se om läraren överhuvudtaget förbereder sig till nästa gång (morgon). Svårt att få respekt för en lärare som på-en-höft-sådär:ar sig igenom hela lektionen. Jag kan iaf - på en VÄLDANS massa sätt - säga vem jag är och fråga vem ni (viktigt att hålla på artigheterna i le france) är!

Jag heter Lindahl:
Je m'appelle Lindahl
Mon nom est Lindahl
Mon prénom est Katinka
Je suis mademoiselle Lindahl

Heter ni Lindahl?:
Votre nom est Lindahl?
Vous êtes mademoiselle Lindahl?

Vad heter ni?:
Comment vous appelez-vous?
Quel est votre nom?
Quel est votre prénom?

Varsågod! Frossa i vem-är-du-vem-är-jag(?)-buffen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0