On the road again


Sorry Patrik, men det här var den enda bilden jag fick på dig! But the birthday boy's gotta be in da picta!!!


Badanksbad (inte Fredriks badkar)

Nu börjar man repa sig lite. Sitter med täcke och kuddar i Davids soffa. 24årsfest i Vårgberg igår. Det händer alltid någonting när jag ska ta mig hem.


The girls

Först gick jag ner mot tunnelbanan i Vårberg runt 00:30 där nånstans. Men dörrarna in till centrum var låsta så jag sprang tillbaka. Patrik följde med mig ner och visade sidoingången till tunnelbanan. Jag tackade och sprang vidare själv. Jag stötte på några ungdomar som sa att de skulle robba (råna) mig. "Ni får robba någon annan" sa jag. De sa några gånger till att de skulle råna mig. Sedan gick jag på tåget.


Vilken inlevelse, vilken känsla!!!

När tunnelbanetåget kommer fram till T-centralen tajmar jag pendeln nästan perfekt och är därmed på väg hem. David - som tycker att jag är sjukt ansvarslös - är hemma hos Malin och Tobbe i Södertälje hamn. Han säger att jag ska gå av där så kör han mig sista biten. När jag är vid Sthlm södra ringer Micke (jobbMicke) och är lite orolig. Jag säger att några tydligen hade lust att robba mig på vägen men att det gick bra.


Inte bara jag som är kass på att ta raka bilder

När jag är i typ Tumba hör jag att några pratar om min kusins kille och hans barn runt hörnet. Jag smsar Yrsa om det och på hennes begäran sitter jag och försöker ta smygbilder på de som pratar. En av tjejerna som pratar svarar efter ett tag i sin mobil. "Ja, vi pratade om det!". "Vem då?".


Shotpistolen

Så vänder hon sig om mot mig och frågar om det är jag som är Katinka. Sedan räcker hon mig sin mobil med Yrsa i andra änden. Lite kul. Sedan går jag av och åker med David hem till honom. Nu sitter jag här. Min mage knorrar en liten ciderknorr. Bilder kommer upp senare!


Världens sötaste tröja!

Kommentarer
Postat av: Modern Dance

Excellent site.

2011-01-26 @ 08:37:50
URL: http://modern-dance.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0