Hemlagat - mars


Bakpotatis, ugnsstekt kycklingfilé, jordnötssås och avocadosås m. tomater


På självaste fettisdagen så bakade jag egna semelbullar. Eftersom jag inte har en hushållsassistent så fick jag knåda degen för hand i 15 minuter. Men det var det värt!!! Nom nom!!! David kan intyga


Födelsedagstårta no 1. Hallon, jordgubbar, vaniljkräm och grädde. Succé. Åts upp till sista bit ;)


Födelsedagstårta no2. Även den succé. Banan, grädde, hemlagad chokladglasyr samt garnityr. Mmmmmm


Lax med råstekt potatis. Till blev det remoulad- och avocadosås


Panerad sejfilé med potatismos och remouladsås. M. tomater


Köttfärsbiffar med bacon och lök; med potatis, varm créme fraîchesås och sallad


Kycklingwok jordnötssås deluxe med äggnudlar och avocado


Middag komponerad med mamma och Jannike: Klyftpotatis, entrecôte, kall vitlökssås, varm jordnötssås och sallad 


Blöta mackor med konstigt smakande ost åts någonstans mellan Linköping och Södertälje


Currykycklinggryta med basmatiris och sallad


Omelett med persiljetouche, lövbiffröra och tomater

Allt är självklart lagat från grunden ;) Hoppas ni som behöver får lite eld i baken och kanske lite inspiration. Att laga mat kan vara kul!

Kommentarer
Postat av: Anonym

:D Underbart!!! Haha..

2011-04-04 @ 10:25:52
Postat av: Cat

Det var jag som skrev. Varför kommer namnet med automatiskt ibland, och ibland inte..? Hm..

2011-04-04 @ 10:26:44
Postat av: David

Mycket gott det mesta - vet jag - även om jag inte alltid varit närvarande :)



Däremot tycker jag inte att din kamera gör färgerna rättvisa. Är det mobilen du fotar med? Antar det.

2011-04-05 @ 01:33:53
Postat av: Anonym

Recept då??????

2011-04-08 @ 21:57:22
Postat av: Katinka

Recept... hmm. Kommer inte ihåg. Ta litegrann av allt som det ser ut att innehålla!

2011-04-09 @ 18:14:28
URL: http://tinkalinka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0