En kund som alla andra

Man lär sig att läsa lite hur kunder tänker med sina inköp efter typ 3,5 år på ica.

Idag kom det in en man. En taxixhaufför. Ca 1.60 lång, halvflint, viss mage och glasögon. Och såklart en löst sittande taxichaufförsjacka à la prassligt träningsoveralltyg. Så, nu har du en bild.

Han handlade i självscanningens självbetalning. En chokladboll, en påse naturgodis och en banan.

Hans tankar: 'Mm, jag tar lite godis. Tar naturgodis, för det är ju nyttigt. Och så en banan... oj, vad nyttig jag är...... då måste jag belöna mig med en chokladboll.'

Ungefär så tänkte jag iaf att han hade tänkt innan han skulle handla.

Men det roliga var när han gick. Eftesom han betalar i en själbetalningsterminal så får han kvittot i handen av maskinen. Men det ville han inte ha:

Taximan: "Det får lilla fröken!"
Icawoman: "Åh! TACK så mycket."

Detta sa stora taxichauffören med sina 160 cm till lilla jag på 183 cm.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha.. du är rolig Katinka!!! Du borde skriva en illustrerad bok med namnet: En kassörskas betraktelser. Eller nåt ;)

"E Pigallerna färska?!"

Kram!

2011-01-25 @ 12:38:34
Postat av: Anonym

Naa han kanske ville känna sig större, annars låter det som han va större på bredden iaf :p

2011-01-25 @ 18:02:16
Postat av: Frida

Jag tror jag vet vem du menar! Han brukade alltid bara köpa ett äpple. Orka själscanning på ett äpple! haha

2011-01-31 @ 01:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0