Frankrikeresan dag 18 (18/6) - Var det Baden-Baden eller Heuweiler?


Ut på balkongen på morgonen. Inta min favoritplats och se ut över staden


Regn, regn och mera regn


Välkommen in i Schweiz


Sjukaste ljudvallen


Moln, moln och mera moln


Och så den sjukaste bilkön!!!


Vilken tur att vi hade Stanley Cup inspelad så blev David lite glad <3


Stinco hette det här köttet...


Här får endast bilar med vit bakdörr parkera


Var vänlig gå en trappa ner om du har rullstol, vill ringa-, gå på toa- eller supa


Tittar ut genom restaurangfönstret. Ja, fortfarande kö



Moln, industri och hästar


Fatta att bo här... (!)


Hund som längtar ut


Borde den här lilla bilen ens få åka på motorvägen?


Och så en riktigt ful bil


Snart framme i Baden-Baden - Tyskland. Och här väntar en otrevlig överraskning

Från Italien med mål - Tyskland (Baden-Baden). Regnet vräkte ner och molnen hopade sig runt bergen omkring oss i bergspasset. Vi kom till slut in i Schweiz och inte långt efter det så började en i stort sätt stillastående kö rada upp sig. På radio säger de (på tyska) att köerna ligger på 1 h och 45 min (har jag för mig).

Sedan blir det hackkörning. Stilla i 10 min. Åka 1 min osv. Jag är sjukt kissnödig och David är sjukt irriterad. För att muntra upp min chaufför så drar jag fram datorn där vi har de två sista Stanley Cupmatcherna (fast David vet bara att det finns en ännu). Det dröjer inte lång tid innan David är på topphumör igen

Till slut kommer vi äntligen fram till ett motorvägsstopp. Där äter vi Stinco och ser bilköerna mestadels stå stilla utanför fönstret. Efter en stunds vila bär det så av igen. När äntligen körna sinar så är både jag och David glada men vi träffar på flera byggarbeten på vägen till Baden-Baden. Och väl där väntar en otäck överraskning... som jag själv har orsakat!!

Vi åker till hotellet som vi har bokat. Det är samma hotell som vi bodde på under Italienresan 2009. Vi hittar därmed ganska lätt. Väl där verkar hotellfäreståndaren lite förvirrad och hittar inte min bokning. Efter mycket om och men är jag riktigt osäker. Vi får låna en dator och jag kollar min mail. Då upptäcker jag det som får mig att sätta hela hjärtat i halsgropen. Jag har mycket riktigt bokat rum på hotell Laube. Men på hotell Laube i Heuweiler som ligger 10-20 mil längre bort i Tyskland. David är helt slut efter en sjukligt lång dag på körbanan och att åka 2 timmar till är inte att prata om.

Ca fem minuter innan ankomst till hotell Laube i Baden-Baden så hade en annan svensk tagit det absolut sista rummet så det var bara att leta rätt på ett annat hotell. David var trött och frustrerad och jag skämdes som fan!!!!!! Jag vet inte om jag någonsin har skämts så mycket. Hur kunde jag vara så klantig!!??

Till slut hittar vi ett hotell med ett ledigt rum. Men de har ingen parkering. Alla uteparkeringar i stan är reserverade för invånarna och närmsta parkeringshus är reserverat för gästerna till spektaklet som är samma kväll i operahuset mitt emot hotellet. Frustrerade som aldrig förr åker vi runt i staden och letar efter parkeringsplatser. Mitt i skiten så ringer en förvirrad kvinna från hotell Laube i Heuweiler och undrar var vi är någonstans. Jag står mitt på gatan i Baden-Baden medan David och bilen är någon annan stans och kvinnan i luren pratar knappt någon engelska och hon förstår mig inte alls. Plötsligt dyker bilen och David upp och jag langar över telefonen så får David snacka lite tyska.

Hotellrummet i Heuweiler ska betalas trots misstag och så var det med det. Till slut tar vi ett parkeringshus 15 minuters gångväg bort och efter ett svettigt släpande på resväskor är vi framme vid hotellet och slänger i oss en sen middag på restaurangen som ligger precis utanför hotellet. Skitmysigt och jag har nästan slutat skämmas och David är nöjd.

Efter en kvällspromenad genom stan så sätter vi oss på en liten familial pub  med runt 6 original som gäster. Vi tittar på spritmenyn. David beställer en öl och jag beställer en nubbe ur listan som heter något sjukt kul och konstigt namn. Typ Krabbelnuffensnaufen eller nåt. Den äldre kvinnan som äger puben tittar frågande på mig vilket slutar med att två andra gäster också beställder samma sak. Det smakar PEPPAR!!! Det kändes knappt som jag hade druckit någonting för efteråt känns det som att jag har ätit ett helt kar med peppar!!! Jag får prata lite franska med en parisare på puben och en galen tysk vill att jag ska ta en till Krabbelsnuffenkorven med honom. Jag säger att det får bli en annan gång. I natten går vi hem, nöjda över pubvalet. Nattisov efter en lång dag

Kommentarer
Postat av: David

Helt värt! Cupen till Boston! Bästa bilden på hela resan! Nästan iaf !!

2011-07-01 @ 00:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0