Ett byte till kantarellerna


Det sjukaste jag varit med om på länge. Ett byte mellan Valla och Lill-ahl :| Först trodde vi att fordonet till vänster var bytet... men sedan kom en lillen buss :D


Gult e fint


Fångsten efter halva promenaden


Det här är Carl-Johan. Han är överviktig. HAHHAHAHAHAHAHA!!!!!!!


Efter all rensning var detta det som var kvar. Ca 500 g skulle jag tro. Fick massa fin fingersvamp och en stor Carl-Johan (inte den feta ovan dock). Men enligt en svampsida rekomenderades inte fingersvamp att äta nu för tiden eftersom det fanns så många olika sorter så det blev svårt att veta vilken som egentligen går att äta. Carl-Johanen var maskäten här och där.


Voila!!! Örtkyckling (mör som fan) och kantarellrisotto! Mmmmmm

Kommentarer
Postat av: Jenny

Den där bilden är fan med i topp-3-vidrigaste-bilderna-på-mig. Antingen är jag extremt ful, lr inte det minsta fotogenisk :S

2010-09-07 @ 09:16:46
Postat av: Katinka

Nej, du är inte det minsta ful. Jag skulle däremed kunna hålla med om att du ser en aning irriterad ut!

2010-09-07 @ 11:46:25
URL: http://tinkalinka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0