Stockholm... tooook!

Letar efter en bra frisör. Kom på den geniala idén att googla på "bra frisörer i Stockholm". Hittade en hel del. De som de flesta verkade föredra var:

image144

image140

Dessa lät väldigt proffsiga och jag är säker på att jag har hört båda namnen nämnas flera gånger i olika sammanhang i ELLE som jag så flitigt har läst nästan varje månad de senaste 2-3 åren. Säkert dyra!!! tänkte jag. Nu tänker jag mer: "jag ska nog ringa salong Michel imorgon och beställa en tid där!!". Salong Michel ligger bekvämt belägen i Södertälje centrum och har vad jag skulle kalla "en normal prislista". Enda anledningen till att jag inte vill klippa mig där är att förra gången så hamnade jag hos en oerhört nonchalant snubbe som INTE frågade minsta lilla hur jag ville ha det. Detta är en idé om ungefär hur det lät:

(*kloppedi*kloppedi* Han kommer fram och står tyst och liksom ser rakt igenom mig.)

K(katinka): Hej!

F(frisören): ... hej.................... jaha?

K: Ehm... jag skulle vilja ha lite urklippt till axlarna ungefär.

F: *suck* Aah... HANNAAAA!!! (han skriker som en kåt kissekatt, högt och ilande)

(Han ber om hjälp eller nåt och så sätter han igång)

(Han klipper med lealösa fladdriga fingrar och blicken flackar som om han skulle haft nåt bättre för sig och som om han tittade på ett ovanligt tråkigt avsnitt av "Pantertanter" vid sidan om som han redan sett minst fem gånger)

image145

(Jag märker att han fortfarande har håret i mittbena och han har klippt rätt mycket. Håret är nytvättat och blött. Han har inte frågat hur jag vill ha benan så jag flikar in med en kommentar)

K: Jag skulle vilja ha benan såhär (visar hur)

F: *suck* åkääj.... (Han ser ut som om han inte ens tänkt fråga och tyckte att jag var onödig som var tvungen att röra vid håret och gjorde en besvärad slå rörelse med sin äckliga benlösa hand och rättade till några hårstrån som kommit på avvägar)

(Han klipper lite HÄR och sedan lite DÄR. Sedan slänger han - ointresserat och till synes utan den minsta passion eller ens ett tecken på att hans ögon är vid liv - över benan på andra sidan, sprayar på lite hårgrejs och fönar. Så säger han)

F: Mhm... (Han lyfter upp en spegel. Detta omfattade hela frasen: "Då var det klart, blev det bra tycker du?")

K: Det blev jättefint! (Jag ler trevligt.)

F: Bra... (Han går och hämtar en sopborste och sopar runt lite. Det var det sista ordet som han sade till mig)

Jag tyckte hela tiden att det var vääldigt underligt att han inte klippte utefter hur benan låg, utan fixade den EFTER frisyren var klar. Men frisyren såg fin ut så jag tänkte inte mer på det. Detta var några dagar innan julafton. Dagen före julafton tvättade jag håret. Jag upptäckte när det hade torkat, att det såg väldigt "pixligt" ut. Det såg liksom amatörmässigt hackigt ut. Alla i släkten höll med på julafton. Jag fick iofs en gratis omklippning där (efter att mamma klagat, jag skulle aldrig klaga). Men du fattar. Nu ska jag göra en mer... omständig klippning/färgning... dyrare också. Därför vill jag ha någon som är riktigt duktig... men jag måste ju ha råd också. Så det blir nog där iaf!

Nu ska jag nog sova!! 01:52 är klockan. Jag sa godnatt till alla på msn för ett bra tag sedan!

image147

Nattinatti. Sweet dreams are made of these!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0