Snart svält

Oj oj oj! Nu börjar maten verkligen sina!!!

Skafferiet:
- Honung, socker, mjöl, bakpulver, spaghetti, ris, havregryn, russin, solrosfrön, sesamfrön

Frysen:
- Hackad spenat, haricot verts

Kylen:
- Bregott, margarin, kycklingbuljong, ketchup, sötsur sås, 100 g köttfärs


Detta är allt jag har hemma... jag har i princip inga pengar och har inte handlat på en mataffär på ett mycket bra tag (tidigare köpte jag någonting på ELLBE nästnintill varje dag). Observera att jag har både smör och margarin men varken bröd eller pålägg. Jag har inga färsta grönsaker och snart har jag inget kött heller eftersom jag planerar att äta köttfärsen till lunch idag. Den enda verifierade maten som jag kommer äta framöver är spaghetti med spenat eller haricot verts. När frysgrönsakerna tar slut blir det väl pasta med ketchup eller sötsur sås... det vill säga när det inte blir havregrynsgröt med frön och russin i (lyxmat). När gröten väl tar slut kommer jag nog bli lite rådvillig. Jag har en 500lapp sparad för att kunna betala hyra till mamma. Förhoppningsvis går det fort att få tillbaka pengarna till Roskilde. Hahaha, detta är värsta svältkrisen... jag har typ mat för en vecka... och då får jag äta samma sak mer än en gg om dagen!

image798

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0