Heroinist?


Heroinist?

Jag satt på tåget på väg till Stockholm igår kväll klockan 18 ungefär. Så precis när jag satt mig ner sätter sig en tjej mitt emot mig. Men först får jag en jagad blick innan hon sätter sig. Tjejen är i 25årsåldern. Ganska omedelbart drar hon upp ärmen och börjar - frenetiskt - klia sig på handen. Först på knogarna. Hon har redan sår där. Hennes hud är tunn som papper och såren blir större men det minskar inte hennes kliande. Hon kliar och det ljuder höga frasande ljud när hon gör det. Hon kliar PÅ såren. De blir större... rödare. Hon tittar till såren ofta. Nära ögonen håller hon såren och iakttar dem... noga. Ibland suger hon på dem. Efter ett tag vänder hon på handen och börjar klia sig på handleden, på sina utstickande benknotor, på handflatan, på fingrarna, på knogarna igen, på ovansidan avhanden. Och hennes hud är så tunn och hennes händer är så såriga. Jag satt tryckt på mitt säte och planerade en flykt i säkert en kvart... till slut ringde jag Tove och flydde!!!


Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0