Katinka-solo

För ett dygn sedan ungefär gick jag ifrån Jenny efter att jag - kvällen (vinkvällen) innan - hade däckat i hennes rum. 07:14 gick jag för att komma med 07:53-bussen från Lill-ahl - Enhörna. Sedan åkte jag direkt till Universitetet där vi omedelbart började laga mat till insparquesfesten. Jag var väl lite småbakis men jag hade det kul ändå. Sedan började festen och det var rätt kul. När sittningen var slut skulle personalen komma ut och spexa. Vi hade haft riktig skrivhäfta när vi skulle skriva spexet. Vi hade skrivit rätt tråkiga spex. Det tredje och sista spexet var helt cp! Det var väl jag och Jwann som spinnade iväg lite där... Den var baserad på låten "Jag är en astronaut".



Såhär var texten:

Jag är en astronaut
-en kosmonaut
-en carlsberg
-en chimay
-en old spreckled hen
-en duvel
-en kill kenny
-en köttbulle
-en guinnes
-en hoegarden
-en staropramen
-en kudde
-en rostbiff
-ett plåster
NU KÖR VI BLATTERSKÅÅL!!! (internskämt mellan mig och Jwan... och massa andra som var med)
Jag är en symaskin
-ett pappersark
-en soppslev
-en leverpastej
FAST STÖRRE!!!!

När vi väl hade sjungit först en skitbra låt som Anders hade skrivit med melodin "Jag vill ha en egen måne" och gjort en omstart med "star wars-intro"-melodi där Robert och lill-Simpa körde duett medan vi darth vader-andades i kupade händer i bakgrunden... då fick vi en omstart till.... Jag och Jwann garvar och säger "Nu kör vi våran låt!!!". Då skriker någon (får sedan reda på att det var Andreas... den djäveln) "Katinka-solo!!!!". Folk börjar genast backa upp och helt plötsligt skriker ett folkhav "Katinka-solo!!!". Till och med mina förrädare till medarbetare skriker med!!!! Det slutar med att jag - röd som en djävla tomat... skäms som faaaan - får stå där och sjunga hela "jag är en astronaut... köttbulle... kudde... rostbiff osv..." ALLDELES själv... FÖR 130 pers!!!! När blatteskålen kommer klämmer Jwann i tillsammans med mig så alla tror att det är slut och jag får väldiga applåder.... så slapp jag iaf sjunga klart... men fyfaaan....

Sedan klockan 3-4 på natten stod vi och bjöd tre utbytesstudenter på mozzarella och tomat - jag, tove och mikaela. De stod och ska snuskiga saker och kunde dessutom säga "Jag taler litä sveenska snygging".

Sedan kvart i sex tog jag tunnelbanan till centralen, skrev ut biljetterna till pappa (Varberg) som inte allt gällde 11:10 utan 10:18. Så åkte jag med 06:12-tåget hem till Tälje och nu sitter jag här, och väntar på att åka igen.

Kommentarer
Postat av: Johan

haha taskigt att skicka upp dig ensam! :(

dock imponerad att du tog dig tid att blogga istället för att sova när du kom hem :D

ha så kul i varberg :)

2008-08-24 @ 11:37:03
Postat av: dojjan

hhaha! våran låt ägde!

hare så kul in my hood!

btw..ta med märken till puben! så kan jag komma förbi!

peace

2008-08-24 @ 22:24:08
URL: http://jwann.bloggspace.se
Postat av: Mr Tias

Shit ... det rockade ju rejält. Ha ha ha ... fräckt.

2008-09-12 @ 10:28:54
URL: http://mrtias.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0