Hemma från festen... äntligen!!

PS: Jag vet att inlägget är långt... men det är delvis lite intressant kuriosa om gårdagen!! ^^: DS

Åt mig nyss proppmätt på tunnbrörullar med hemmagjord taco-guacamole och grillad kyckling i!! Ska bänka mig framför tvn idag och titta på film. Skiter fullständigt i att jag har tenta på onsdag som jag inte ens har börjat plugga till... jag orkar helt enkelt inte!!

Tänkte bara beskriva gårdagens eskapader lite också:  Kvällen började i Kista i KTH:s lokaler någon stans kl 16:45. De sålde jättebillig Nicks päronsider 4,5% 33 cl. Bara 15 kronor mot 25 kr som det annars brukar kosta på Greens villa!  Köpte 3 men sålde en till Fredrik eftersom vi skulle gå snart när jag inhandlade de två senare! Runt 18:30 begav vi oss mot lokalen var vi skulle äta och festa. Vi kom dit strax innan 19. Mer än EN JÄÄÄÄVLA TIMMA fick vi NF:are stå och vänta på att få komma in till "matsalen". Det var totalkaos. Jag hade ätit ett äpple kl 13 senast så jag var hulken-tjurig och villa HA MAT!!

Alla var dräggiga och fulla och klättrade överallt och hade sönder trappräcken av metall mm. Vi stod iaf i äkta tunnelbaneträngsel i mer än en timma och väntade på att få komma in i ett rum bara för att de inte kunde organisera betalningen av biljetterna ordentligt. Jag och Totto delade på en mjödflaska var det stod: "Polens nationaldryck"... jag känner mig tveksam till att det stämde!!! Det smakade ganska skit och var sött så det var helt sjukt!!!  Men Tove tyckte det var gott! Savas bestämde att varje gg någon pratade i micken på scen så skulle man skåla och dricka... och så blev det... tills min mjöd tog slut!

Vi fick en mobiltelefonsstor tegelstensformad rå falukorvsbit och en lika stor hård ostbit på en skiva av en stubbe (tallrik) till förrätt. Till varmrätten kom vi ganska snart fram till att NF skulle få gå sist igen så vi sket i ordningen och gick och ställde oss i matkön iaf (PS: på SU så får man maten serverad, så det så). Hur som helst fick de "logiproblem" och bad oss ställa oss i andra matkön... efter vi hade stått där ett tag fick de problem där med. Vi kom därifrån med en köttbit och en klutt med smör.... Det var så  kaosartat att vi tom vägrade att spexa och de fick inte vår offerko(n). Efterrätt: kladdiga kanderade äpplen på ytterst brytbara pinnar.

Efteråt pratade, drack och dansade vi och hade det trevligt. Jag pratade tom med Johan mitt i natten om våldtagna råttor.. hmm, nog om den saken! Gus försökte lära mig dansa lite bugg och vi diskuterade hur bäst i världen Gotland är. Mattias ritade en "snel hest" på mitt bän! När allt var "över" skulle vi efterfesta men så sa någon tjej att vi var för många så vi drev runt i Kista ett tag istället. Några ungdomar 15-16 år kanske. Var lite stöddiga och höll på. Kille till mig och Tove: "var bor ni då?". Tove: Massa småstöddiga påpekningar om att han inte har med det att göra. Kille: "ööh... du är ful..." och så gick han, DIIISS!!! =P

Sedan bestämde vi oss alla för att vi skulle sova. Tove bor nära Kista så jag skulle sova hos henne. När vi satt och väntade med Fredrik och Crull (och Crull kollade upp buss/tåg-tider åt oss) så kom ungdomsgänget igen med stora träpåkar typ och slog i händerna medan de frågade var våra kompisar hade tagit vägen. Jag är lite dum i huvudet som vanligt som  inte är rädd så länge jag inte har kortbenat på mig och inte är ensam tyckte bara att det var lite fånigt. Men TOVE hon ringde polisen (så jävla rätt). "nu ringer jag polisen, 112!!" sa hon. Killarna drog. Tove ska ringa idag och anmäla dem... hahhaaha! De slog faktiskt Magnus i bakhuvudet tydligen och försöka sälja stulna mobiler till oss...!

Sedan på nattbussen så satte sig en snubbe och sket... i bussen (i brallorna). Och sedan gick han ut och lade sig mitt i vägen och däckade. Vi väntade ca 30 min tills ambulansen kom. Till slut gick vi ca 40 min från bussen till Tove... och så sov vi ca 2 h innan jag väckte Tove och ville gå upp ^^ JAPP!! Det var det. Grattis till dig som orkade läsa såhär långt!!! =DDD KRAM!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0