Snö i mängder


Här går backen ner till vägen. Den är brantare än den verkar!

Det har snöat över natten! Det är alldeles vitt ute. Skulle det varit december hade det varit vackert. Det är snart feb. Alltså är jag förbannad. Jag HATAR vintern. Det är en sak som är säker! Och då inte minst för att skogsbacken jag går varje dag blir oframkomlig. Detta särskilt eftersom det hela tiden pendlar mellan minus och plus, minus och plus, minus och plus. Jag KLÄTTRAR ner för den varje dag. Hänger i träden, i metallstängslet... Det tar ungefär 14 gånger så lång tid - om inte mer - att ta mig ner för backen som det gör om det är torrt ute.

Nu har det alltså snöat igen. Men surprise surprise... det är nu plusgrader ute... vad händer då? Jag för väl börja gå omvägen till tåget.... Om fyra dagar blir jag av med isbacken!!! Can't wait!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0