Katinka i underlandet eller nåt


Inatt har jag drömt och drömt och drömt. Först drömde jag att David gjorde slut med mig för att han var homosexuell. Vaknade med världens ångest. Tog ett tag innan jag fattade att det hade varit en dröm. Och så somnade jag om.


I nästa dröm befann jag mig i min lägenhet som var belägen högt upp i ett träd. Janette och Emma var och hälsade på. I början var det kul, men snart röjde de runt och rev hela min lägenhet. De hakade av min dörr och jag gjorde allt för att hänga på den innan de tog sig in igen. Men så bar de iväg mig i en stol och sprang runt som galningar med mig.


Det var tydligen min födelsedag och de sprang in med mig till alla gäster. Eftersom jag bodde inuti ett träd så var alla gäster i nån slags stor glänta. Massor var där. En grupp styvmorsvioler tog stolen med mig i och sprang iväg. Gästerna fortsatte roa sig i gläntan och violerna fortsatte springa runt med mig runt stup och raviner.'


Så dyker till slut violerna upp med en tom stol. De går långsamt med böjda huvuden in bland gästerna. Jag har ramlat ur och dött. Vasco da Gama (ni vet, han som på 1400-talet upptäckte sjövägen till Indien) skriver min dödsannons. I sluttexterna på annonsen passar Axl Roses fru på att hälsa till Harry Potters flickvän.


Styvmorsviolerna ställer sig på det stället jag dog. De börjar gråta så att kronbladen dränks i tårar. De rotar sig och växer och växer. Mitt bland dem återuppstår jag. Växer upp på nytt. Mormor och morfar är mina föräldrar och blir glada att jag lever igen. Mormor säger "Men lilla guuuumman" när jag kommer återuppstånden.

Sedan vaknar jag och känner mig helt desorienterad..... vilken natt!!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Vilket fascinerat återberättande! Hur lyckas du fånga drömmarna, o komma ihåg så du kan skriva ner dom?? Fast iofs,när jag var yngre vet jag att jag skrev ner ett gäng drömmar i mina dagböcker.. Nåja, inte konstigt om du är trött ibland på dagarna med allt du gör på nätterna....

2010-07-05 @ 10:17:04
Postat av: Katinka

Ja, jag kan drömma riktigt långa konstiga drömmar och min karl kan inte FÖRSTÅ hur jag kommer ihåg alltihopa!!

2010-07-05 @ 10:38:58
URL: http://tinkalinka.blogg.se/
Postat av: Berglund

Precis! Kolla om du kan ta ut lite övertidsersättning för det hela :-)

2010-07-05 @ 10:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0